حمل و نقل ایمن بیماران با آمبولانس‌های برقی
کد خبر: ۶۸۰۶ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از هسته‌های فناور دانشگاه آزاد واحد مشهد به سفارش یکی از بیمارستان‌ها آمبولانس برقی را طراحی کرده است که قادر به انتقال بیماران به بخش‌های مختلف بیمارستانی است.

به گزارش ماشین نیوز ؛نیما میربلوکی، در این باره توضیح داد: بنا به درخواست بیمارستان امام رضای مشهد آمبولانس برقی‌ای را طراحی کردیم که با کمترین ابعاد و کمترین وزن و با ۳ سرنشین (شامل یک راننده، یک پرستار و شخص بیمار) بیمارانی را که ناتوانی جسمی آنها در حدی است که باید دائم باید به دستگاه اکسیژن و ونتیلاتور و دستگاه‌های مانیتورینگ متصل باشند، در داخل کریدورهای بیمارستان جا به جا می‌کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این آمبولانس برقی بیماران یک بیمارستان را از اورژانس به بخش MRI، اتاق عمل، بخش‌های بیمارستانی و هر بخش دیگری می‌توان حمل کرد، ادامه داد: در حالت فعلی بیمار بد حال، در حالی که کپسول اکسیژن بر روی بدن وی قرار می‌گیرد و دستگاه ونتیلاتور و یا مانیتورینگ در کنار وی قرار دارد، بیمار جا به جا می‌شود؛ ولی ما با طراحی این خودرو، بیماران در شرایط بهینه‌ای در داخل بیمارستان جا به جا می‌شوند.

میربلوکی با بیان اینکه در حال حاضر این آمبولانس برقی به بیمارستان امام رضا تحویل داده شده است، خاطر نشان کرد: این خودرو وارد آسانسور می‌شود و با رفتن به طبقات مختلف بیماران را به بخش‌های مورد نظر پزشک منتقل می‌کنند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه موتور این خودروی برقی و کلیه قطعات آن چون چرخ‌ها، صندلی، بدنه و باتری ساخت داخل است، یادآور شد: قیمت تمام شده این دستگاه ۱۸۰ میلیون تومان است و در صورتی که تقاضای افزایش توان باتری‌ها باشد و یا لیتیوم پلیمر و یا لیتیومی ارائه شود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

به گفته وی، قدرت این باتری ۸ ساعت است و ۸ ساعت زمان برای شارژ باتری مورد نیاز است.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6806

دیدگاه شما

آخرین اخبار