کاهش ۱۲.۶ درصدی فروش خودرو در چین
کد خبر: ۶۹۴۱ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

داده‌ها نشان داد که فروش خودرو در چین، در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است اما میزان کاهش نسبت به سقوط ماه آوریل بهبود یافته است زیرا مقامات برای حمایت از بازاری که به دلیل قرنطینه کووید-۱۹ در این کشور دچار رکود شده است، محرک‌هایی ارائه کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ داده های انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که فروش کلی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در ماه می به ۱.۸۶ میلیون دستگاه خودرو کاهش یافته است. با این حال، فروش ماه می ۵۷.۶ درصد نسبت به آوریل افزایش یافت و این زمانی بود که بازار به شدت تحت تاثیر قرنطینه‌های کووید-۱۹ در چندین شهر قرار گرفت و فروش آن ماه تقریبا به نصف رسید.

انجمن خودروسازان چین عنوان کرد که فروش در پنج ماه اول ۱۲.۲ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است. بخش خودروی چین در ماه‌های اخیر تحت تاثیر تلاش‌های چین برای مقابله با سویه اُمیکرون در سال جاری قرار گرفته است زیرا بسیاری از بخش‌های کشور از جمله شانگهای را تحت قرنطینه شدید قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات در تلاش هستند تا مشوق‌های مختلفی را برای احیای بازار به کار گیرند که آخرین مورد آن کاهش نصف مالیات خرید برای خودروهایی است که قیمت آنها بیش از ۴۵ هزار دلار نیست.

فروش خودروهایی شامل خودروهای برقی با باتری، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی می‌شود که نسبت به ماه قبل ۴۹.۶ درصد افزایش یافت. یک گزارش جداگانه نشان داد که فروش وسایل نقلیه سواری در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6941

دیدگاه شما

آخرین اخبار