چگونه استهلاک خودرو را کاهش دهیم؟
کد خبر: ۷۴۸ | تاریخ انتشار : ۲۸-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عادت‌های غلطی وجود دارند که شاید ندانسته و یا سهل‌انگارانه با تکرار آن‌ها باعث آسیب رسیدن به خودرو می‌شویم. با انجام ندادن برخی از این کارها می‌توان عمر مفید خودرو و قطعات آن را افزایش داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ با رعایت کردن برخی نکات (هر چند کوچک) در رانندگی می‌توانیم استهلاک خودرو و قطعات آن را تا حد بسیار زیادی کاهش دهیم:

*تعویض دنده به دنده عقب هنگامی که ایست کامل نکرده‌اید
با این کار شما گیربکس خود را چندین سال زودتر فرسوده می‌کنید. هنگامی که خودرو هنوز در حال حرکت است، اگر تعویض دنده به دنده عقب را انجام دهید، فشار زیادی به  گیربکس خودرو وارد می‌کنید و گاهی صدایی کانند درگیر شدن چرخ دنده به یکدیگر می‌شنوید که اصلا نشانه خوبی نیست.

*ترمز کردن طولانی در مسیرهای سرپایینی طولانی
هنگامی که در حال کرکت در مسیرهای سرپایینی طولانی هستید شاید مطمئن‌ترین راه ترمز کردن دائم باشد اما باید دنده را سنگین کنید تا از دو روش ترمز موتور و ترمز گیری استفاده کنید. ترمز دائمی موجب می‌شود تا لنت ترمز شما رودتر تمام شود.

*استفاده نکردن از ترمز دستی در جاده‌های شیب دار
برخی از رانندگان به جای استفاده از ترمز دستی خودرو را در دنده قرار می‌دهند و خاموش می‌کنند. درست است که خودرو در می‌ایستد اما فشار بسیار زیادی به گیربکس خود وارد می‌شود.

*رانندگی با باک تقریبا خالی
فارق از بحث‌هایی که در رابطه با ورود رسوبات بنزین در صورت تقریبا خالی شدن باک مطرح می‌شود که برخی از شرکت‌های خودروسازی آن را نفی می‌کنند، هنگامی که سطح بنزین در باک بسیار کم شود، این امر موجب افزایش دمای پمپ بنزین خودرو و کاهش عمر آن می‌شود. چون بنزین است که موجب خنک شدن پمپ بنزین می‌شود.

رعایت همین نکات می‌تواند در بلند مدت تاثیرات مثبتی بر عمر خودرو شما داشته باشد، پس باید کمی بیشتر به عادت‌های رانندگی خود توجه کنیم.

 

منبع: خودرکار

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=748

دیدگاه شما

آخرین اخبار