محور کندوان بازگشایی شد
کد خبر: ۷۷۴ | تاریخ انتشار : ۲۹-۱۰-۱۴۰۰ - ۷:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس ، کلاردشت و نوشهر گفت که محور چالوس به کرج که از صبح روز دوشنبه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی صفایی  افزود : از صبح دوشنبه به علت برف سنگین همراه با کولاک شدید در جاده کوهستانی که موجب کاهش دید و افزایش لغزندگی سطح جاده شد این جاده به روی وسائط نقلیه موتوری بسته شده بود.

وی با اشاره به ارتفاع بیش از ۵۰ سانتی متری برف در ارتفاعات جاده کندوان ، گفت: این مسیر با تلاش های شبانه روزی نیروهای راهداری باز شد ولی احتمال وقوع بهمن با توجه به ارتفاع برف تازه دور از انتظار نیست.

صفایی گفت که پنج اکیپ راهداری به همراه پنج دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر ، هفت دستگاه نمک پاش عملیات برفروبی و نمک پاشی در این مسیر را انجام دادند و تاکنون نیز ۵۰۰ تن نمک در راه های این بخش پاشیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس ، کلاردشت و نوشهر از رانندگان خواست برای تردد در جاده چالوس – کرج تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، وسایل زمستانی و لباس گرم را همراه داشته باشند.
مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را صاف اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر دمای هوا در این منطقه منفی پنج درجه سانتی گراد است که پیش بینی می شود در سردترین زمان شب به ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر برسد.

کرمعلی اسدی افزود:دیروز  ارتفاع برف در منطقه سیاه بیشه ۵۲ سانتی متر و در دهانه شمالی تونل کندوان به ۸۰ سانتی متر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در منطقه از چهارشنبه غروب شاهد بارش برف در منطقه خواهیم بود که روز پنجشنبه شدت خواهد گرفت و تا صبح جمعه ادامه خواهد یافت.

دیروز صبح نیز براثر سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ در جاده کرج – چالوس در محل کارگاه عمرانی شرکت آزاد راه تهران – شمال یک نفر از کارکنان این کارگاه جان باخت و ۲ نفر به صورت سطحی مصدوم شدند.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس – کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

جاده کندوان در سال ۱۳۱۲ ساخته شد و در روزهای پایانی هفته و تعطیلات با آمار روزانه سه هزار تردد جزو یکی از محورهای شریانی و پرتردد خطه شمال کشور است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=774

دیدگاه شما

آخرین اخبار