چه نکاتی را باید هنگام مه‌گرفتگی رعایت کنیم؟
کد خبر: ۹۰۳ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هوای مه آلود یکی از خطرناک‌ترین عوامل خطر ساز در حین رانندگی است، زیرا میدان دید راننده به شدت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ موُمنی گفت: هوای مه آلود یکی از خطرناک ترین عوامل خطر ساز در حین رانندگی است در هوای مه آلود میدان دید راننده به شدت کاهش پیدا می کند و رانندگی در هوای مه آلود تفاوتی با رانندگی با چشم های بسته ندارد به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و حوادث رانندگی در شرایط مه آلود، بارندگی و ریزش نزولات آسمانی لازم است نکاتی رعایت شود.

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان باید در شرایط مه آلود خودرو را با احتیاط به کنار جاده هدایت  و در یک محل امن منوقف کنند همچنین به محض مواجه شدن با هوای مه آلود دقت بیشتری به آیینه های ماشین داشته باشند و سپس سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهد تا میدان دید بیش از حد کم نشود.

از فشار دادن روی پدال گاز به طور ناگهانی خودداری کنید و به آهسته پدال ترمز را فشار دهید تا سایر رانندگان که پشت سر شما در حال رانندگی هستند از کاهش سرعت شما مطلع شوند.روشن کردن نور پایین چراغ های جلو و چراغ های مه شکن کمک بسیار زیادی به افزایش میدان دید شما می کند و با روشن کردن چراغ های فلاشر وسیله نقلیه توسط رانندگان دیگر بهتر دیده می شوید.

همواره شیشه جلو و شیشه های جانبی وسیله نقلیه را تمیز نگهدارید و بهتر است شیشه گرمکن ها را روشن نگه دارید تا به افزایش میدان دید راننده کمک کند. از هرگونه اقدامی که باعث حواس پرتی می شود مانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خودداری نمایید چرا که در چنین آب و هوایی نیاز به تمرکز کامل می باشد.

با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر باشیم و شهروندان سفرهای خوب و بدون حادثه ای داشته باشند.

پیشتر به دلیل رانندگی نامناسب در مه‌گرفتگی در جاده بهبهان، ۵۹ خودرو با یکدیگر تصادف کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=903

دیدگاه شما

آخرین اخبار