ساخت قطار فوق سریع و ابهامات پشت پرده آن
کد خبر: ۱۰۷۵۸ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت کانادایی فرانسوی اقدام به ساخت یک جت فوق سریع کرده که به دلیل سرعت بالا ابهاماتی را برای سلامت مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بیش از ۶۰۰ مایل یا ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت؛ این سرعتی است که شرکت کانادایی-فرانسوی TransPod وعده داده است و گفته است که فلاکس جت ۲ تا ۳ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین قطار‌های امروزی جهان حرکت خواهد کرد. فلاکس جت، یک برداشت آینده‌نگر و تمام الکتریکی در حمل‌ونقل زمینی با سرعت فوق‌العاده، ترکیبی بین جت و قطار است که از یک سیستم هایپرلوپ برای غلاف خود استفاده و در یک راهنمای محافظت‌شده حرکت می‌کند. فناوری Hyperloop شامل یک لوله است که در داخل یک سیستم تحت فشار خاص حرکت می‌کند که به آن اجازه می‌دهد بدون هیچ مانعی از مقاومت هوا، به جلو حرکت کند. این به حوزه جدیدی از فیزیک به نام «شار پوششی» وارد می‌شود.

این وسیله نقلیه بر روی خط TransPod این شرکت کار خواهد کرد که حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای ساخت آن توسط دو شرکت مذکور دریافت شده است. هزینه کل این پروژه حدود ۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

این شرکت که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، در ماه مارس گفت سفر با این قطار ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند حدود ۵۴ مسافر را حمل کند و هزینه آن ۹۰ دلار کانادا (حدود ۷۰ دلار) خواهد بود.

محققان این شرکت در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله مهندسی Procedia منتشر شد، نوشتند: این سیستم مبتنی بر نیروی محرکه الکترومغناطیسی وسایل نقلیه در یک راه‌نمای لوله‌ای محافظت‌شده است که فشار هوای آن برای بهبود عملکرد در سرعت بالا کاهش یافته و کنترل می‌شود. محیط لوله برای سیستم‌های شناور، سیستم‌های پایداری و سیستم‌های پشتیبانی ایمنی طراحی شده است تا به چندین وسیله نقلیه TransPod اجازه دهد که به طور همزمان با خروجی‌های فرکانس بالا حرکت کنند.

به گفته اینورس، این فناوری از آهنربا‌های جذب کننده برای شناور کردن قطار فلاکس جت در تونل فولادی استفاده می‌کند. علاوه بر این، این سیستم حاوی یک «قوس الکتریکی» خواهد بود، مانند مواردی که برخی از سیستم‌های قطار و مترو از آن استفاده می‌کنند.

TransPod اولین استارتاپی نیست که انگشتان پا را در این فضا فرو می‌برد. از زمانی که ایلان ماسک این مفهوم را در وایت پیپر در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد، تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها تلاش کردند تا حمل و نقل هایپرلوپ را به واقعیت تبدیل کنند. دولت‌ها در سطح جهانی نیز وارد عمل شده‌اند.

اما برخی از کارشناسان هنوز در مورد تبلیغات هایپرلوپ مردد هستند و سوالاتی را در مورد اثرات آن بر سلامت مسافران مطرح می‌کنند، مانند اینکه بدن افراد تحت فشار و سرعت چگونه عمل می‌کند و اینکه کدام مقامات نظارت خواهند کرد که آیا کار‌ها به خوبی پیش می‌رود یا خیر. این سوال منجر به توقف برخی از بزرگترین پروژه‌ها در این زمینه شده است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=10758

دیدگاه شما

آخرین اخبار