عدم عرضه مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو
کد خبر: ۱۱۱ | تاریخ انتشار : ۱۴-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: مشکل خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا است، متاسفانه خودروسازها عرضه را انجام نمی‌دهند که علت افزایش قیمت نیز همین موضوع بوده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛حمیدرضا قندی  در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: تا ده روز گذشته افزایش قیمت را در بازار خودرو داشتیم اما الان کمی این روند متوقف شده که علت آن کاهش نرخ دلار در چند روز اخیر است. علاوه بر این مذاکرات وین در جریان است و این موضوع نیز تاثیرگذار است چراکه عده‌ای به ایجاد توافق خوشبین هستند و احتمال کاهش قیمت‌ها را می‌دهند.

وی با تاکید بر تاثیر عدم عرضه از طرف خودروسازان گفت: مشکل خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا است، متاسفانه خودروسازها، عرضه را انجام نمی‌دهند که علت افزایش قیمت نیز همین موضوع بوده است. از آنجا که سازمان بازرسی عدم عرضه اتفاق افتاده را مصداق احتکار دانسته است، قرار شده که تا پایان سال خودروسازان در مجموع ۱۰۰ هزار خودرو را به بازار عرضه کنند. اگر این اتفاق رخ دهد اثر کاهشی روی بازار خواهد داشت در غیر این صورت این روند ادامه پیدا می‌کند. خودروسازان با عدم عرضه افزایش قیمت را به بازار تحمیل می‌کنند تا بتوانند قیمت کارخانه را افزایش دهند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان با اشاره به نرخ روز خودرو بیان کرد: پژو پارس ۲۸۰ میلیون تومان، تیوفایو ۳۴۰ میلیون تومان، دنا ۴۰۵ میلیون تومان، دنا اتوماتیک ۵۲۳ میلیون تومان، تارا ۴۱۵ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده ای پانامورا ۳۸۰ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۱۸۵ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۸۲ میلیون تومان، پراید وانت ۱۶۸ میلیون تومان، کوییک … سفید و مشکی که بهترین رنگ هخا هستند ۲۰۲ میلیون تومان، ساینا ۱۹۳ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ تولید سال ۹۹ حدود ۱۶۵ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

منبع: ایلنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=111

دیدگاه شما

آخرین اخبار