۱۰۰ هزار راننده تاکسی معطل بیمه هستند
کد خبر: ۱۱۸۹۶ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ضامنی گفت: حدود ۱۰۰ هزار راننده تاکسی در انتظار استفاده از خدمات تامین اجتماعی معطل مانده‌اند.

به گزارش ماشین نیوز ؛مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: اکنون ۴۰۰ هزار راننده تاکسی فعال با پروانه کار در کشور فعالیت می‌کنند، باید مشخص شود چه تعدادی از این رانندگان مشمول بیمه تاکسیداران هستند یا واقعا راننده تاکسی هستند یا خیر.

مرتضی ضامنی گفت: طبق آمار ۱۰۰ هزار راننده تاکسی فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند که باید برای آنها این ظرفیت ایجاد شود و بتوانند بیمه شوند.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای دقیق فرآیند حذف و اضافه در لیست بیمه، مشکل برای ایجاد ظرفیت برای رانندگان واقعی تاکسی حل خواهد شد و افرادی که واقعا راننده تاکسی هستند و از این طریق ارتزاق می‌کنند به فهرست اضافه می شوند که همه اینها منوط به همکاری تامین اجتماعی است.

ضامنی تاکید کرد: در زمینه بیمه رانندگان تاکسی، اسامی جدید رانندگان در فهرست گنجانده نمی شود و فقط در فهرست موجود بیمه باید اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند اما از خدمات این بیمه استفاده می کنند حذف و اسامی رانندگان واقعی اضافه شود که با این حساب می توان گفت که مشکل عمده رانندگان واقعی رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون باید همه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که ۵۰ درصد از این بیمه از طریق یارانه‌های دولتی و بقیه آن توسط خود راننده پرداخت می‌شود تا بتواند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=11896

دیدگاه شما

آخرین اخبار