رشد ۷.۵ درصدی تولید انواع خودرو
کد خبر: ۱۳۱۶۹ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو‌های سبک و سنگین در چهار ماه نخست امسال، ۳۴۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه بوده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ براساس این گزارش، بیشترین رشد تولید انواع خودرو‌های سبک و سنگین مربوط به کامیون، کامیونت و کشنده با رقم ۷۱۲۰ دستگاه در چهار ماه نخست امسال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رقم ۲ هزار و ۸۷۰ دستگاه، افزایش ۱۴۸.۱ درصدی داشته است.

تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون نیز از ۵۸۹ دستگاه در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۳۷ دستگاه در چهار ماه نخست امسال رسیده که رشد ۱۲۷ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.
براساس این گزارش کمترین رشد تولید مربوط به خودرو‌های سواری با رقم ۱.۷ درصد است که از ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه در چهار ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.
در تولید تراکتور نیز رشد ۵۸.۷ درصدی به ثبت رسیده و آمار تولید از ۶ هزار و ۷۰۳ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال رسیده است.
آمار تولید وانت برای چهار ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۱۱۲ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه، رشد ۴۷.۷ درصدی داشته است.
تولید لاستیک خودرو نیز در بازه زمانی مورد بررسی کاهش ۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده و از ۸۷ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن در چهار ماه نخست امسال کاهش یافته است.
برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13169

دیدگاه شما

آخرین اخبار