آخرین وضع نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران
کد خبر: ۱۳۲۴۵ | تاریخ انتشار : ۱۱-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛محتشمی‌پور اظهار کرد: از نظر کارشناسی برخی‌ها معتقدند که خودروی سمند سورن که جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شده مناسب نیست؛ اما جای سوال است که چه خودروی دیگری را انتخاب کنیم چرا که در حال حاضر سبد محصولات صنعت خودروی کشور مشخص است و ما نمی‌توانیم که توقع بیشتر داشته باشیم.

وی با بیان این‌که این مطالبه ماست که یک خودروی ملی متناسب با شغل تاکسی تولید شود، اظهار کرد: در حال حاضر سبد محصولات خودروساز مشخص است و کمترین خودرویی که قابلیت بکارگیری به عنوان تاکسی را دارد، سمند سورن دوگانه‌سوز است که همین حالا کف قیمت این خودرو ۲۷۶ میلیون تومان تعیین شده است.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که شاید بتوانیم بهترین برند‌های خودروی دنیا را به عنوان تاکسی استفاده کنیم، اما باید این را در نظر بگیریم که آیا از نظر قیمت انتخاب خودرو‌ها در توان پرداخت راننده تاکسی است یا نه، گفت: آیا دولت قابلیت تامین تسهیلات متناسب با قیمت خودرو‌های برتر را دارد یا نه؟ تسهیلات ۹۰ میلیونی که سال گذشته برای نوسازی تاکسی پرداخت می‌کردیم در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه بود؛ اما این تبصره در بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت کشور را از دستگاه‌های مجری این تبصره حذف کرده است یعنی به عبارت ساده دیگر در نوسازی تاکسی تبصره ۱۸ هم نداریم.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر مطالبه و پیگیری شهردار تهران این است که حداقل تسهیلات تبصره ۱۸ را نگه دارند. وی با بیان این‌که انتخاب یک خودروی بالاتر به عنوان تاکسی قطعا بر روی حاشیه قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد، افزود: اگر بخواهیم خودرویی با کیفیت‌تر داشته باشیم و در عین حال نتوانیم بسته تسهیلات قرض‌الحسنه را در نظر بگیریم، عملا پروژه نوسازی زمین می‌خورد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13245

دیدگاه شما

آخرین اخبار