کاهش ۴ درصدی سفرهای مردمی با خودرو شخصی
کد خبر: ۱۳۴۴۹ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۷-۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سفرهای مردمی در یک هفته گذشته با رشد یک درصدی مواجه شده است و در این میان وسایل نقلیه سبک، کاهش چهار درصدی تجربه کرده‌اند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۸ تا پنجشنبه ۱۴ مهرماه) یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۵۲ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (بازه جمعه ۹ تا پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰) ۹ درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته (بازه جمعه ۱ تا پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۴۰۱) ۱ درصد کاهش داشته ‌­است.

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۸ تا ۱۴ مهر ماه، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، چهار درصد کاهش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

در هفته گذشته حدود ۱۱ میلیون و ۶۷۲ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۰ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک خراسان رضوی، فارس، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۱۵۴ هزار و ۴۳۸ وسیله نقلیه و مربوط به چهارشنبه ۱۳ مهرماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، گیلان و زنجان مشاهده شده‌اند.

بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۸ تا ۱۴ مهرماه، ۵۹ هزار و ۶۸۲ وسیله نقلیه مربوط‌به روز چهارشنبه ۱۳ مهر بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان بوده‌اند. در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در بازه ۸ تا ۱۴ مهرماه، با ۴۶ هزار و ۳۹۳ وسیله نقلیه در روز چهارشنبه ۱۳ مهر بوده و استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان‌های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌های لرستان ۱۲ و کرمانشاه و تهران ۱۰ درصد افزایش تردد داشته‌اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده‌ای در استان‌ بوشهر، کرمانشاه و فارس به ترتیب ۴۱، ۲۲ و ۲۱ درصد رشد یافته است.

همچنین ترددهای بین استانی در استان‌های سمنان سه و در هرمزگان و قم ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده‌اند. در حالی که کمترین افزایش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان‌های کردستان، البرز و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۱، ۲۰ و ۱۰ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=13449

دیدگاه شما

آخرین اخبار