واگذاری ۵۰۰ اتوبوس از سوی وزارت کشور
کد خبر: ۱۵۹۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل شهری صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛  احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل‌ونقل شهری که در شرکت ایران‌خودرو دیزل برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: تولید قلب تپنده اقتصاد یک کشور است و اقتصاد بدون تولید، یک اقتصاد مرده است.

وی افزود: زنجیره‌ی تحقیق و تولید، یک زنجیره‌ی پیوسته و بالنده و زنده است؛ تولید نه فقط آثار اقتصادی دارد بلکه آثار اجتماعی هم داراست و جریان تولید، اقتصاد و اشتغال در هم پیوند خورده است.

وزیر کشور عنوان کرد: برخی کشورها از نظر مادی در دنیا به خاطر یک محصول سربلند بودند و با آن محصول شناخته می‌شد و مایه عزت ملی‌شان می‌شد و نشان می‌دهد که تولید می‌تواند در عرصه اجتماعی هم چه آثاری داشته باشد. تولید فقط یک عمل اقتصادی ساده نیست و این مفهوم در ایران، مقدس می‌شود؛ چون در کشور ما علم و استقلال مورد تکریم است.

وحیدی گفت: آیین امروز نشان می‌دهد که یک ایرانی می‌تواند محصول خوب و درخور بسازد و نشان‌دهنده‌ی ظرفیت داخلی ماست. این ظرفیت‌ها، محصول انقلاب اسلامی و تلاش‌های مستمر در حوزه علم و دانش است. مونتاژ کردن مرحله‌ای از صنعت است ولی ما از این مرحله فراتر رفته‌ایم و توان ساخت محصولات را در داخل داریم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کارگران و نخبگان خاطر نشان کرد: جریان جدیدی در دنیا از نظر انقلاب صنعتی در حال وقوع است و کشور ما هم باید جایگاه مناسب خود را تثبیت کرده و ارتقا دهد. ما همه قراردادهای‌مان را با شرکت‌های داخلی منعقد کردیم و هیچ قراردادی با شرکت‌های خارجی ننوشتیم و معتقدیم که در داخل توان رفع نیازهای خود را داریم.

وزیر کشور با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر مسأله علم، دانش و تولید بیان کرد: الحمدلله امروزه در کشورمان گام‌های جدیدی برداشته می‌شود و امیدواریم هر روز خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

وحیدی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری یک ضرورت است، تصریح کرد: این نوسازی برای رفاه مردم، بهبود محیط‌زیست و صرفه‌جویی اهمیت دارد که قراردادهای خوبی در این‌باره منعقد کردیم و به مرور به ناوگان شهری تحویل داده خواهد شد. این اقدامات و قراردادها موجب می‌شود تا وضعیت حمل‌ونقل شهری بهبود یافته و تولید هم شتاب بیشتری بگیرد.

  وزارت کشور ۳ ماه پیش قرارداد ساخت این ۵۰۰ دستگاه را منعقد کرده بود که امروز به ناوگان شهری واگذار شد. هم‌چنین برای سایر  اتوبوس‌ها، ون و خودروهای مورد نیاز ناوگان شهری قرارداد منعقد شده که در آینده رونمایی و واگذاری خواهد شد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=15928

دیدگاه شما

آخرین اخبار