کره جنوبی مرسدس بنز جریمه کرد
کد خبر: ۱۵۹۳ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۱-۱۴۰۰ - ۸:۲۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سازمان ضد انحصار کره جنوبی اعلام کرد که تصمیم گرفته است خودروساز آلمانی مرسدس بنز و واحد کره ای آن را به دلیل تبلیغات نادرست مرتبط با انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۲۰.۲ میلیارد وون (۱۶.۹ میلیون دلار) جریمه کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛کمیسیون تجارت عادلانه کره (KFTC) اعلام کرد که شرکت مرسدس با نصب نرم افزارهای غیرقانونی در وسایل نقلیه خود، دستگاه‌های کاهش آلودگی را دستکاری کرده است و باعث شده است که آنها در شرایط رانندگی معمولی در سطوح پایین تری نسبت به زمان آزمایشات انجام شده برای صدور مجوز آلایندگی عمل کنند.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۵ مدل مرسدس چنین نرم افزاری را نصب کرده بودند.

کمیسیون تجارت عادلانه کره در بیانیه ای اعلام کرد: اعمال تحریم علیه اپراتور اول فروش خودروهای وارداتی کشور به دلیل ممانعت از انتخاب و خرید منطقی مصرف کنندگان با تبلیغات دروغین و فریبنده در مورد عملکرد کاهش آلایندگی آن هم پس از رسوایی دیزل گیت بسیار معنادار است.

بر اساس گزارش این کمیسیون، این خودروساز آلمانی همچنین به دروغ تبلیغ کرد که آلایندگی خودروهای آنها در حداقل سطح باقی مانده و استانداردهای آلایندگی یورو ۶ را بین اوت ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۶ رعایت کرده است.

این در حالی بود که نمایندگان شرکت مرسدس برای پاسخ درباره این خبر در دسترس نبودند.

سال گذشته، این کمیسیون جریمه ای را برای شرکت آئودی-فولکس واگن کره، نیسان موتور، استلانتیس کره و پورشه به دلیل حوادث مشابه تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای جریمه کرد و یا دستور داد اقدامات اصلاحی انجام شود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=1593

دیدگاه شما

آخرین اخبار