تولید خودرو‌های تجاری، معطل گواهی اسقاط
کد خبر: ۱۵۹۹۲ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۸-۱۴۰۱ - ۸:۳۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیر عامل بهمن دیزل گفت: گواهی اسقاط، مانع تولید خودرو‌های تجاری شده و همین موضوع بیش از هزار خودرو تجاری را در کارخانه نگه داشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل اافزود: خبری مبنی بر کاهش تعرفه گمرکی منتشر شد، اما آنچه اعلام شد گواهی اسقاط برای خودرو‌های وارداتی هم مشابه خودرو‌های تجاری تولید داخل همان ۱،۵ درصد شد بنابراین تعرفه گمرکی هیچ تغییری پیدا نکرده چرا که این کار منطقی نیست.

مدیر عامل بهمن دیزل گفت: اگر بخواهیم در راستای سیاست‌های نظام مبنی بر حمایت از تولید قدم برداریم منطقی نیست که تعرفه گمرکی کاهش پیدا کند یا امتیازی به واردات داده شود.
وی با بیان اینکه گواهی اسقاط متعلق به خودرو‌های سواری در کشور زیاد است، افزود: قانون هوای پاک و قانون ساماندهی خودرو، خودروساز را مکلف کرده که باید به ازای تولید، گواهی اسقاط ارائه کنند؛ متاسفانه در کشور گواهی اسقاط خودروی تجاری وجود ندارد و خیلی انگشت شمار است.
خضری اضافه کرد: اکنون شماره گذاری خودرو‌های تجاری معطل شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان تجاری به دلیل نداشتن گواهی اسقاط برای شماره گذاری مدام با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند گواهی اسقاط بدهند؛ از طرفی مردم گله‌مند هستند و از طرفی خودروساز خودرو‌ها را نگه داشته و هزینه‌های بالایی برای خسارت در تاخیر باید پرداخت کند.
خضری با بیان اینکه هماهنگی درستی بین دستگاه‌های اجرایی دولت وجود ندارد، گفت: چرا قانون ۱.۵ درصد که در لایحه دو فوریتی مجلس تصویب شد اجرایی نمی‌شود؟؛ معاون اول و هیئت وزیران موافقت کردند که با مهلت ۶ ماهه خودرو‌های تجاری را شماره گذاری کنیم و در این مدت گواهی اسقاط ارائه کنیم که باید دید چرا اجرایی نمی‌شود؟، چرا گواهی اسقاط خودرو‌های سواری را نمی‌پذیرند؟
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=15992

دیدگاه شما

آخرین اخبار