۹ پروژه در صنعت خودرو برای ارتقا کمیت و کیفیت
کد خبر: ۱۶۲۹۲ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۸-۱۴۰۱ - ۹:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارتقای صنعت خودروسازی، ۹ پروژه تحولی‌ تعریف و آغاز کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛موضوع ارتقای کیفیت تولیدات  خودروسازان و به خصوص دو خودروساز بزرگ کشور همواره از مطالبات مردم بوده است، اما یکی از موانع رشد کیفیت، نبود رقابت سالم در این بازار و بازار انحصاری است که موجب شده است دو خودروساز بدون نگرانی از بی مشتری ماندن محصولاتشان، در ارتقای تولیدات خود اهتمامی نداشته باشند از سوی دیگر به دلیل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، قیمت های واسطه گری شکل می‌گیرد ضمن آنکه همیشه برای همین محصولات کم کیفیت و گران هم تقاضا وجود دارد چون بازار انحصاری است و مردم امکان انتخاب گزینه‌های دیگری را ندارند.

‌‌با توجه به این مشکلات در حوزه خودرو، رئیس‌جمهور‌ اواسط اسفند‌ سال گذشته دستور هشت ماده‌ای به وزیر صمت برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» ابلاغ کرد.

براساس دستور ۸ ماده‌ای، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حوزه تولید خودرو خواستار افزایش حداقل ۵۰ درصدی تولید‌ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد و همچنین دستور داد ساز و کارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم شود.

رئیسی همچنین در بخشی از این دستور ۸ ماده‌ای تاکید کرد که در سال ۱۴۰۱ تولید حداقل سه خودروی قدیمی متوقف و سه خودرو جدید با کیفیت و مطلوب تولید شود.

رئیس جمهور در زمینه تولید خودروهای جدید و پیشرفته دستور داد تا خودروهای برقی، متصل و خودران توسعه یابد و بسترسازی برای ورود دانش و فناوری موجود در صنایع دفاعی و فضایی و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی در مقیاس اقتصادی فراهم شود.

بنابراین با توجه به دستور رئیس جمهور در حوزه خودرو برای ارتقا سطح کمی و کیفی این بخش از صنعت، اقداماتی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در این حوزه آغاز شد‌.

* ۹ پروژه در صنعت خودرو برای ارتقا کمیت و کیفیت

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه می‌گوید: ۹ پروژه در صنعت خودرو تعریف شده است که از جمله آن بحث خدمات پس از فروش و ساختار صنعت خودرو است که در یک برنامه با زمان‌بندی به تدریج نتایج آن مشخص‌ می‌شود، ضمن اینکه کیفیت هم جزء اولویت‌‌های ما است.

فاطمی امین اظهار داشت: در دو مقطع کوتاه مدت باید با نظارت بیشتر و همچنین اصلاحات اساسی در خودرو به صورت اساسی مساله کیفیت خودرو را حل کنیم.

* برنامه تغییرات بن سازه برای ارتقا کیفیت خودرو

در گزارش سند تحول خودرو نیز آمده است که کیفیت محصولات عمدتا ناشی از بن سازه است و برای حل ریشه‌ای مسائل مرتبط با کیفیت محصولات لازم است برنامه تغییرات بن سازه و حرکت به سمت محصولات مبتنی بر بن‌سازه‌های جدید صورت گیرد.

بنابراین گزارش وزارت صمت نیز در برنامه سند تحول صنعت خودرو عنوان کرده است که کیفیت محصولات عمدتا ناشی از بن سازه است و برای حل ریشه‌ای مسائل مرتبط با کیفیت خودرو لازم است برنامه تغییرات بن سازه و حرکت به سمت محصولات مبتنی بر بن سازه‌های جدید صورت گیرد.

منبع: فارس

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16292

دیدگاه شما

آخرین اخبار