طراحی تهاجمیِ یکی از خاص‌ترین ماشین‌های دنیا
کد خبر: ۱۶۷۸۱ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۸:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فیات ۵۰۰e با طراحی و شکل خاصی که در بدنه خود دارد، یک انتخاب جذاب برای بسیاری از افراد است.

به گزارش ماشین نیوز ؛فیات ۵۰۰ را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا شهرت زیادی دارد. حالا آبارث،به عنوان برند تیونریِ فیات،برای ۵۰۰e اقدامات جذابی انجام داده است. آبارث ۵۰۰e اولین محصول برقیِ این تیونر است.

طراحی

از نظر طراحی تجهیزات اسپرتی در ۵۰۰e به کار گرفته شده است. در نمای جلویی، نوشته آبارث جای نوشته ۵۰۰ را گرفته و نشان‌دهنده این است که این محصول با دیگر مدل‌های فیات ۵۰۰e تفاوت دارد. با وجود اینکه با یک خودروی تماما برقی روبه‌روایم، اما ورودی هوای تزئینی در قسمت پایینی سپر جلو دیده می‌شود.

طراحی تهاجمیِ یکی از خاص‌ترین ماشین‌های دنیا

در نمای بغل خودرو نشان و نمادهای آبارث دیده می‌شود.رینگ جدید ۱۸ اینچی به جذابیت نمای بغل افزوده است.

نمای عقب تفاوت زیادی با نسخه معمولی ۵۰۰e ندارد و تنها تغییراتی در دیفیوزر خودرو اعمال شده است.

در نمای داخلی آبارث تریم‌های اسپرتی به آن اضافه شده است و طبیعتا انتظار تغییرات بنیادی نباید داشته باشیم.

طراحی تهاجمیِ یکی از خاص‌ترین ماشین‌های دنیا

در آغاز عرضه این خودرو،نسخه‌ای خاص از آبارث ۵۰۰e به نام اسکورپیونیسیما به تعداد ۱۹۴۹(سال تاسیس آبارث) دستگاه ساخته می‌شود.

تفاوت های ظاهری این خودرو با آبارث ۵۰۰e عبارتند از: سقف شیشه‌ای، شیشه‌های دودی در قسمت عقب،رینگ‌های ۱۸ اینچی خاکستری تیتانیومی،تودوزی آلکانترا روی داشبورد، صندلی‌های اسپرت،تریم‌ خاکستری تیتانیومی،نشان‌های عقرب به رنگ سبز اسیدی و پدال‌های فولادی.اسکورپیونیسیما در دو رنگ سبز اسیدی و آبی عرضه می‌شود.

مشخصات فنی

پیشرانه الکتریکی به کار رفته در آبارث ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.شتاب صفر تا صد این خودرو ۷ ثانیه اعلام شده است.

طراحی تهاجمیِ یکی از خاص‌ترین ماشین‌های دنیا

۳ حالت رانندگی برای آبارث در نظر گرفته شده است. حالت توریسمو که قدرت را به دلیل مصرف انرژی کمتر به ۱۳۶ اسب‌بخار و گشتاور را به ۲۲۰ نیوتون‌متر می‌رساند.

حالت اسکورپیون‌استریت حداکثر پرفورمنس و توان احیای انرژی ترمزها و اسکورپیون‌ترک هم حداکثر قدرت را فراهم می‌کند.

باطری به کار رفته در آبارث همان باطری ۴۲ کیلووات ساعتی است که در نسخه عادی ۵۰۰e هم به کار رفته است. شارژ سریع ۸۵ کیلوواتیِ جدید قابلیت این را دارد که خودرو با کمتر از ۵ دقیقه شارژ، ۴۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

طراحی تهاجمیِ یکی از خاص‌ترین ماشین‌های دنیا

حالت ژنراتور صدا هم در این خودرو برای ایجاد غرش خودروهای آبارث وجود دارد.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده و در ماه اول فقط برای اعضای انجمن رسمی آبارث قابل سفارش خواهد بود.آبارث ۵۰۰e به احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۲۳، ابتدا در اروپا و سپس بازارهای ژاپن و برزیل و… عرضه خواهد شد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16781

دیدگاه شما

آخرین اخبار