معرفی خودرو مک لارن پی وان / فیلم
کد خبر: ۱۶۷۹۷ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مک لارن پی وان نخستین بار در قامت یک خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۲ رونمایی شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مک‌لارن P۱ به عنوان رقیب مستقیم فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر محسوب می‌شود. هرچند تفاوت‌های زیادی در تکنولوژی هیبریدی این خودرو با رقبای آلمانی و ایتالیایی به چشم می‌خورد. P۱ نخستین بار در قامت یک خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۲ رونمایی شد. خرده‌فروشی این خودرو از اکتبر سال ۲۰۱۳ آغاز شد و تمام ۳۷۵ دستگاه برنامه‌ریزی شده آن به سرعت به فروش رسیدند. تولید این تعداد خودرو و تحویل آن‌ها تا دسامبر سال ۲۰۱۵ طول کشید.

در این خودرو از بدنه فیبر کربنی و ساختار قفسی شکل سقف بهره گرفته شد. این روش، وزن پایین و ایمنی بالایی برای آن به همراه می‌آورند. با کمک موتور با توربوشارژر دوقلو و موتور الکتریکی، در مجموع نیروی ۹۰۴ اسب بخار در زیر چرخ‌های این خودروی ۱۵۴۷ کیلوگرمی آزاد می‌شود.

قدرت موتور بنزینی V۸ با حجم ۳.۸ لیتر به تنهایی به ۷۲۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۲۰ نیوتن متر می‌رسد. موتور الکتریکی هم ۱۷۷ اسب بخار نیرو و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به علاوه برای ذخیره انرژی هم از باتری‌های ۳۲۴ سلولی لیتیوم یون که در پشت کابین جاسازی شده‌اند استفاده شده است. جالب اینکه با کمک تجهیزات شارژ می‌توان این باتری‌ها را جداگانه شارژ نمود و بنابراین خودروی P۱ یک خودروی پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود. با کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌ها می‌توان تنها ۱۰ کیلومتر مسافت را طی کرد و پس از آن باید به بنزین متکی بود. این باتری‌ها در ۲ ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند و کمک می‌کنند تا مصرف سوخت خودرو در حالت طبیعی به ۱۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر کاهش یابد.

 

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16797

دیدگاه شما

آخرین اخبار