چشم انداز روشن صنعت خودرو با شتاب در فعالیت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: ۱۶۸۲۳ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام کرد: با توجه به این‌که واردات خودرو ارزبری بسیار بالایی را به دنبال دارد، بدیهی است که استفاده از منابع ارزی به منظور ارتقای ظرفیت‌های تولید ملی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در موقعیت کنونی و با توجه به کمبود منابع ارزی کشور، واردات خودرو موجب ایجاد تنش در اقتصاد می‌شود و این در حالی است که با ۱۰ تا ۱۵ درصد از ارز درخواستی برای واردات، می توان تولید را برنامه ریزی و اجرایی کرد.
وی با اشاره به بررسی همکاری های مشترک ایران خودرو و دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار کرد: آمادگی برای ایجاد زمینه همکاری با ایران‌خودرو در زمینه پژوهشکده و فعالیت های صورت گرفته در آن وجود دارد.
وی رویکردهای دانش‌بنیان ایران‌خودرو و تعمیق همکاری‌ها با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را گام بلندی در راستای دست‌یابی به دانش روز دنیا در صنعت خودرو دانست و تصریح کرد: در فعالیت های راهبردی، اندیشه‌های راهبردی بسیار موثر است و بدون شک با شتاب گرفتن این فعالیت‌ها، صنعت خودرو نیز با حرکت در این مسیر، آینده روشنی را در پیش رو خواهد داشت.
در ادامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به عبور تولیدات این خودروساز در پایان آذرماه از مجموع تولیدات سال گذشته، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، برای دی ماه امسال برنامه تولید ۷۵ هزار دستگاه خودرو در این گروه صنعتی هدف‌گذاری شده است.
مهدی خطیبی با اشاره به تدوین و اجرای طرح تحول کیفیت از بهمن ماه سال گذشته تاکنون گفت: بر اساس این طرح ۲۷۹ پروژه کیفی به اجرا گذاشته شده تا محصولاتی عرضه شود که رضایتمندی مردم و مشتریان را به دنبال داشته باشد.
وی با تاکید بر افزایش کیفیت در زنجیره تولید خودرو و همچنین توجه این شرکت به تولید و عرضه تمامی محصولات جدید با درنظر گرفتن استانداردهای مصوب کشور، افزود: تولید اولیه ری‌را، تولید نمونه تارابرقی، طراحی اولیه محصول پروژه TF21 و عرضه محصولات جدید در حوزه خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین بخشی از دستاوردهای ایران خودرو در ماه‌های اخیر بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به از سرگیری صادرات اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون با جدیت در این زمینه اقدام شده که ماحصل آن، صادرات به کشورهای آذربایجان، روسیه، ونزوئلا و دیگر کشورهاست و در حال حاضر دو خودروی تارا اتوماتیک و دناپلاس دارای بیش‌ترین تقاضای صادراتی است که در آینده نزدیک، با تولید انبوه محصول ری‌را، این خودروی به روز که تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند نیز در سبد محصولات صادراتی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ایران‌خودرو، از ابتدای خرداد امسال، محصولات به صورت کامل و عبور مستقیم تولید می شود، گفت: این اقدام علاوه بر این‌که موجب افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات شده، کاهش ۴۱ درصدی شکایات مشتریان، کاهش مراجعه کنندگان به مراکز خدمات پس از فروش و نیز کاهش ۳۴ درصدی ایراد خودروها در راستای بهبود کیفیت محصولات در زمان تحویل را به دنبال داشته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ظرفیت‌های این خودروساز در حوزه دانش بنیان، یادآور شد: ایران خودرو دارای مجموعه‌های دانش بنیان مهمی نظیر شرکت‌های جتکو، ایپکو، تام و نیرو محرکه است که با استفاده از توان و ظرفیت نیروهای نخبه و بهره‌گیری از توان و تخصص دانشگاهیان و مجموعه های دانش بنیان خارج از مجموعه، در زمینه تولید محصولات برقی، توسعه محصولات جاری، داخلی سازی مجموعه ها و قطعات و… فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که امروز گروه صنعتی ایران خودرو دارای نقشه جامع الکترونیک است، گفت: ایران خودروی امروز از مونتاژ کننده به تولیدکننده خودرو و خودروساز به معنای واقعی تبدیل شده است.
خطیبی با اشاره به هجمه های وارده علیه خودروسازان و لزوم توجه جدی به جهاد تبیین، گفت: برخی اظهار نظرهای صورت گرفته در مورد خودروسازان و محصولات آن‌ها کارشناسی و تخصصی نبوده و بیان آن‌ها صرفا موجب ایجاد ابهام و احساس عدم کیفیت از محصولات تولیدی می شود.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=16823

دیدگاه شما

آخرین اخبار