جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است
کد خبر: ۱۷۱۰۶ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۳۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مرکز مدیریت راه‌ استان مازندران اعلام کرد که هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی مازندران منتهی به پایتخت برفی و سطح جاده لغزنده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ بر اساس گزارش صبح یکشنبه مرکز مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، هم اکنون در محورهای سیاه بیشه و ولی‌آباد چالوس، امامزاده هاشم و پلور ، گردنه گدوک در سوادکوه برف در حال باریدن است .

بر اساس گزارش دوربین های نظارتی در محور کیاسر حدفاصل عالی‌کلا تا کیاسر شاهد بارش برف هستیم و در دیگر مناطق این جاده بارش باران در حال باریدن است.

بارش باران در تمامی محور فیروزکوه مشاهده می شود و در محدوده گردنه گدوک بارش برف همراه با مه غلیظ گزارش شده که سبب کندی حرکت خودروها شده است.

طبق گزارش مرکز مدیریت راه مازندران جاده های بین شهری استان نیز بارش باران را شاهد هستیم و تمامی مسیر استان با لغزندگی شدید سطح جاده مواجه هستند.

یر اساس گزارش پلیس راه مازندران وضعیت تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی و کوهستانی مازندران کندوان و کیاسر را در زمان حاضر عادی و روان است اما در محور هراز حد فاصل امامزاده هاشم تا پلور به دلیل بارش سنگین برف ترافیک خودرویی در دو طرف سنگین است.

پلیس راه از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت فاصله طولی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی،از سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشند.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، ناپایداری‌های جوی این استان تا صبح فردا دوشنبه تداوم دارد، به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای این استان در صبح روز دوشنبه بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با شمالی شدن جریان، میانگین دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با سه تا پنج درجه کاهش در روز دوشنبه بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مطابق این جدول ، بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به بابلسر است. دمای هوا این شهر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بنابراین گزارش دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز به طور میانگین از سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز، با ۲ تا ۶ درجه کاهش در روز دوشنبه بین صفر تا ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود. هر چند که دمای هوای بلده در روز دوشنبه به ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد، اما بیشترین میزان کاهش دما مربوط به کلاردشت است. دمای هوای این منطقه از ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با همین میزان کاهش در روز دوشنبه به صفر درجه می‌رسد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=17106

دیدگاه شما

آخرین اخبار