هیوندای کارخانه خودروهای برقی در عربستان می‌سازد
کد خبر: ۱۸۷۵۸ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزارت صنعت عربستان با شرکت کره جنوبی «هیوندای موتورز» یادداشت تفاهمی برای ساخت کارخانه مونتاژ کامل خودروهای الکتریکی در این کشور امضا کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛وزارت صنعت عربستان با شرکت کره جنوبی «هیوندای موتورز» یادداشت تفاهمی برای ساخت کارخانه مونتاژ کامل خودروهای الکتریکی در این کشور امضا کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه مونتاژ کامل (با سیستم CKD) برای خودروهای برقی و خودروهای موتور احتراق داخلی را فراهم می‌کند.

این گزارش افزود: هیوندای علاقه زیادی نشان داده و قصد دارد فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک با سعودی را بررسی کند.

هدف عربستان سعودی بومی‌سازی بخش خودرو و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن به منظور دستیابی به اهداف استراتژی ملی صنعت در توسعه قابلیت‌های تولید داخلی و در راستای اهداف چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰ است.

ریاض علاقه‌مند به توسعه این بخش است، زیرا انتظار می‌رود فروش خودروهای سبک در این کشور در دهه آینده ۲.۲ درصد رشد کند.

اوایل این ماه، خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی گفت که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰۰۰۰۰ خودروی الکتریکی تولید کند.

 در اواخر نوامبر، عربستان سعودی مراحل ساخت اولین کارخانه خودروهای برقی را از طریق شرکت ملی «سیر» که در این زمینه تخصص دارد، آغاز کرد.

 در اواخر ماه می، شرکت خودروهای الکتریکی “Lucid” شروع به ساخت یک کارخانه پیشرفته با ظرفیت تولید ۱۵۵۰۰۰ خودرو در سال و با سرمایه گذاری بیش از ۱۲.۳ میلیارد ریال (۳.۲ میلیارد دلار) در سعودی کرد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=18758

دیدگاه شما

آخرین اخبار