۴ علت اصلی تصادفات از زبان رئیس پلیس راه کشور
کد خبر: ۱۹۱۲۸ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۰-۱۴۰۱ - ۸:۲۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راه کشور گفت: ۸۲ درصد تصادفات به سبب ۴ عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

به گزارش ماشین نیوز ؛سردار حسن مؤمنی با اشاره به افزایش تصادفات و فوتی‌های این عرصه در جاده‌های کشور اظهار داشت: در این زمینه با سه عامل اصلی شامل عامل انسانی، راه و خودرو مواجه هستیم.

۵۰ درصد علت تصادفات عامل انسانی است

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد علت تصادفات عامل انسانی است تصریح کرد: در راستا می‌طلبد هموطنان، در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه کنند.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: ۸۲ درصد تصادفات به سبب ۴ عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شده است.

عامل تصادف به سبب عدم توجه به جلو به ۴۱ درصد افزایش یافت

مؤمنی با بیان اینکه تصادف به سبب عدم توجه به جلو در چند ساله گذشته افزایش یافته است گفت: عامل تصادف به سبب عدم توجه به جلو در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد بود اکنون به ۴۱ درصد رسیده است که بخشی از عدم توجه به جلو در تصادفات استفاده از تلفن همراه است که به عوامل انسانی بر می‌گردد.

وی بر توجه به طرح‌های فرهنگی در کاهش تصادفات در عوامل انسانی تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به اجرا وظیفه خودشان در عرصه فرهنگ‌سازی توجه کنند، در تصادفات ۳۳ دستگاه مسئولند و ۸ دستگاه اجرایی، مسئولیت مستقیم دارند و برای کاهش تصادفات همه این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و هم‌افزایی کامل داشته باشند.

افزایش ۱۵ درصدی فوتی در تصادفات جاده‌های کشور

فرمانده پلیس راه کشور از افزایش ۱۵ درصدی فوتی در تصادفات جاده‌های کشور خبر داد و بیان کرد: در ۸ ماه امسال یک هزار و ۳۴۶ نفر از هموطنان بیشتر از ۸ ماه سال قبل گذشته در تصادفات جاده‌ای جان خودشان را از دست داده‌اند.

مؤمنی با تأکید بر عزم جدی در کاهش تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: برخی از تصادفات ناشی از خطای انسانی، بخشی به سبب نقص راه و نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی است که انتظار می‌رود اعتبارات لازم تأمین شود و مسئولان ذیربط در سازمان راهداری این نقاط را اصلاح کنند.

وجود ۱۱۱ گردنه برف‌گیر در جاده‌ها

وی با بیان اینکه در جاده‌ای کشور ۱۱۱ گردنه برف‌گیر وجود دارد به اجرا طرح زمستانی از ۲۳ آذر ماه خبر داد و بیان کرد: در این راستا مأموران پلیس راه به‌صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های یاد شده حضور فعال دارند.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: بیش از ۷ هزار نفر از مأموران پلیس راه در طرح زمستانی که تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد در جاده‌ها حضور دارند.

مؤمنی اضافه کرد: همچنین کارکنان سازمان راهداری، هلال احمر، امداد خودروها در جاده حضور دارند و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند که امید می‌رود با کمترین حوادث زمستانی سپری شود.

فوتی‌های تصادف موتورسیکلت در کشور ۱۲ درصد و در استان بوشهر ۳۴ درصد است

وی تعداد تصادفات در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات موتورسواران با دیگر نقاط کشور بیشتر است که در کشور فوتی‌های تصادف موتورسیکلت ۱۲ درصد و در استان بوشهر ۳۴ درصد است.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: آمار فوتی‌های تصادف موتورسیکلت در استان بوشهر بسیار بالاست که باید در حوزه‌های مختلف روی این موضوع متمرکز شوند تا بتوان آمار تصادفات موتورسواران کاهش دهند.

مؤمنی تأکید کرد: از موتورسواران درخواست می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی را حتما مراعات کنند و کلاه ایمنی به همراه داشته باشند، و به سیستم روشنایی موتورسیکلت‌ها به ویژه چراغ و علامت خطر پشت موتور توجه ویژه شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19128

دیدگاه شما

آخرین اخبار