تولید خودرو در انگلیس به پایین‌ترین رقم رسید
کد خبر: ۲۰۴۱۴ | تاریخ انتشار : ۰۷-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلیس اعلام کرد تولید خودرو در این کشور در سال گذشته میلادی به پایین‌ترین رقم از ۱۹۵۶ یعنی ۷۷۵۰۱۴ خودرو رسیده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛کمبود جهانی نیمه‌رساناها باعث شد تولید خودرو در انگلیس در سال گذشته میلادی به پایین‌ترین رقم از ۱۹۵۶ برسد.

 انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلیس اعلام کرد در کل، ۷۷۵۰۱۴ خودرو در ۲۰۲۲ در این کشور ساخته‌شده که ۹.۸ درصد نسبت‌به ۸۵۹۵۷۵ خودروی ساخته‌شده در سال قبل‌از آن کاهش داشته است.

 دسامبر پایان ۱۲ ماه بی‌ثباتی در بازار خودروی انگلیس بود. تولید خودرو در آخرین ماه سال گذشته میلادی ۱۷.۹ درصد نسبت به سال گذشته پایین آمد، درحالی‌که در ۲ ماه قبل‌از آن یک رشد نسبی داشت.

 کل تولید خودرو در انگلیس در ۲۰۲۲، ۴۰.۵ درصد پایین‌تر از سطح قبل‌از بحران کرونا در ۲۰۱۹ بود.

 تولید خودرو در انگلیس در سال گذشته میلادی ۹.۴ درصد بالاتر از ۲۰۲۱ بود اما نتوانست ۱۴ درصد کاهش صادرات خودروی این کشور را جبران کند. از هر ۵ شرکت خودروسازی در انگلیس، ۴ شرکت تولید خود را به خارج از کشور منتقل کردند.

 انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلیس اعلام کرد کمبود جهانی نیمه‌رساناها توانایی خودروسازان این کشور را برای تولید همگام با تقاضا محدود کرده‌است.

 این انجمن همچنین تأکید کرد آمار اعلام شده نشان‌دهنده تعطیلی کارخانه هوندا در سوئیندون در ژوئیه ۲۰۲۱ و تصمیم کارخانه استلانتیس برای توقف تولید واکسهال آستارا در آوریل ۲۰۲۲ جهت تغییر کارخانه برای ساخت خودروهای برقی بوده‌است.

 رئیس این انجمن گفت:«این آمار نشان می‌دهد ۲۰۲۲ چه سال سختی برای تولیدکنندگان خودرو بوده، اما انگلیس توانسته بیشترین خودروهای برقی را نسبت‌به گذشته تولید کند و تولید این خودروها می‌تواند باعث رشد اقتصاد کشور شود».

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20414

دیدگاه شما

آخرین اخبار