ریزش قیمت از تسلا به فورد رسید
کد خبر: ۲۰۶۹۱ | تاریخ انتشار : ۱۱-۱۱-۱۴۰۱ - ۷:۱۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی فورد به تبعیت از تسلا قیمت موستانگ مک‌ای را کاهش می‌دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ پس از آنکه تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود را تا ۲۰ درصد کاهش داد، شرکت فورد موتور قیمت خودروهای کراس اوور الکتریکی موستانگ مک‌ای را تا ۵۹۰۰ دلار در هر خودرو کاهش داد.

سهام فورد در معاملات اولیه ۱.۵ درصد کاهش یافت و تسلا ثابت بود. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی تحت فشار کاهش قیمت تسلا هستند.

فورد قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود که تولید مک‌ای امسال را از ۷۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۰ هزار دستگاه برساند و در ماه نوامبر اعلام کرد که تولید موستانگ مک‌ای را تسریع می‌کند و نرخ تولید سالانه جهانی ۲۷۰ هزار دستگاه را تا پایان سال ۲۰۲۳ هدف قرار می‌دهد.

گرت نلسون، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی CFRA گفت: کاهش قیمت تسلا ضربه بزرگی برای مدل‌های الکتریکی رقیب بود و موستانگ مک‌ای مستقیماً با مدل Y تسلا رقابت می‌کند. فورد قیمت مدل‌های مختلف مک‌ای را تا هشت درصد کاهش می‌دهد و مدل‌های ارزان‌قیمت با کاهش قیمت ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلاری مواجه می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، فورد در سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۵۸ مک‌ای در ایالات متحده فروخت که از ۲۷ هزار و ۱۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود. فورد اعلام کرد که مشتریان فعلی موستانگ مک‌ای که منتظر تحویل خودرو هستند کاهش قیمت را خواهند داشت.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20691

دیدگاه شما

آخرین اخبار