جاده‌های هراز و دماوند باز اما لغزنده‌
کد خبر: ۲۰۷۴ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از باز بودن تمام جاده ها خبر داد و گفت: جاده های محور های شمالی یخ‌بندان و لغزنده هستند.

به گزارش ماشین نیوز ؛عادل مصدقی درباره باز نگه داشتن محور هراز در پی برف سنگین دیشب و بامداد امروز یکشنبه ۱ اسفند اظهار کرد: در پی بارش سنگین برف که از ساعت ۲۳ شب گذشته (شنبه ۳۰ بهمن) باریدن گرفت، به تدریج شدت بارش برف بیشتر شد به ویژه بامداد امروز ۱ اسفند که همراه با کولاک و وزش باد شدید در جاده هراز و محور دماوند به فیروزکوه بود.

وی افزود: در این محورها بیش از ۳۰ سانتیمتر ضخامت برف بر روی جاده بود عملیات برف روبی و شن و نمک پاشی همزمان با ۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری انجام شد؛ این فعالیت همچنان ادامه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر کلیه راه‌های استان تهران باز است ولی سطح جاده‌ها به شدت لغزنده است؛ بر روی مسیر برف نشسته و ما همچنان یخ بندان داریم.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی در محورهای استان تهران تا فردا دوشنبه ۲ اسفند ادامه دارد یادآور شد: فردا وزش باد شدید همراه با کولاک در محورهای استان تهران را شاهد خواهیم بود؛ توصیه ما این است که رانندگانی که در محورهای شمالی استان تهران تردد می‌کنند، با سرعت مطمئنه برانند و تجهیزات زمستانی خصوصاً زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

مصدقی درباره اینکه آیا در راه مانده هم داشته ایم یا نه؟ گفت: اختلال‌هایی به صورت مقطعی در مسیر ایجاد شد و چند سواری در جاده مانده بودند که عوامل راهداری به صورت بُکسل کردن ۳۰ تا ۴۰ دستگاه سواری اقدام کرد.

وی افزود: در جاده دماوند به تهران یک اتوبوس همراه با مسافر در راه ماند که امدادرسانی صورت گرفت و مسافران جابه جا شدند؛ خود اتوبوس نیز هم اکنون در حال جابه جایی است.

 

منبع: مهر

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=2074

دیدگاه شما

آخرین اخبار