تصویر لو رفته از پادشاه وانت‌های چینی
کد خبر: ۲۱۰۳۸ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۱-۱۴۰۱ - ۹:۵۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گریت وال شانهای کانن ۶×۶ جدیدترین پیکاپ چینی‌ها است که رویای رقابت با تویوتا لندکروز ۶ چرخ را در سر دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سفرهای آفرودی به رویای جوانان چینی تبدیل شده است و خودروسازان این کشور سعی می‌کنند تا با ساختن ماشین‌های افرود، سود خوبی به جیب بزنند. از دانگ فنگ واریور M۲۰ تا بی وای دی U۸ یا حتی دایون Y۵ ، همگی این موضوع را تایید می‌کنند. حالا شرکت GW با پیکاپ گریت وال کنون ۶ چرخ قصد دارد تا سطح وانت‌های چینی را به محصولات اروپایی و آمریکایی برساند.

تقریبا اوایل سال ۱۴۰۱ بود خبرهای ساخت این وانت جاه طلبانه به گوش ما رسید و حالا نسخه نهایی آن، راهی تست‌های خیابانی شده است. پیکاپ گریت وال شانهای کنون ۳ محوره بر اساس نسخه ۲ محوره یا همان ۴ چرخ ساخته شده و باید گفت که این نسخه، لقب «مجلل ترین پیکاپ چینی» را یدک می‌کشد. گریت وال کانن ۳ محوره به مانند نسخه استاندار خود، میزبان یک موتور شش سیلندر خورجینی توربو شارژ با حجم ۳ لیتر است که در بهترین روز خود می‌تواند ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته، راهی هر سه محور کند. این اعداد تقریبا همان چیزهایی هستند که آن‌ها را قبلا در تویوتا لندکروز ۳ محوره هم دیده بودیم.

تصویر لو رفته از پادشاه وانت‌های چینی

همچنین اکنون می‌دانیم که گریت وال شانهای کانن ۶ چرخ بر اساس پلتفرم جدید این شرکت یعنی پلتفرم P71 ساخته شده است. فعلا در مورد ابعاد گریت وال کنون ۳ محوره چیزی نمی‌دانیم اما ابعاد نسخه ۲ محوره برابر با ۵۴۴۰ میلی متر طول، ۱۹۹۱ میلی متر عرض و ۱۹۲۴ میلی متر ارتفاع است و به راحتی می‌توان حدس زد که طول گریت وال شانهای کانن ۶ چرخ به بیش از شش متر یا حتی شش و نیم متر خواهد رسید! همچنین وجود اسنورکل در کنار کاپوت هم از برنامه‌های هیجان انگیز گریت وال برای اضافه کردن تجهیزات آفرودی به این وانت خبر می‌دهد.

کابین گریت وال شانهای کانن ۳ محوره هم تفاوت خاصی با نسخه ۴ چرخ ندارد و باز هم شاهد نمایشگرهای دوال اسکرین ۱۲.۴ اینچی هستیم. البته به نظر می‌رسد که تریم زرد و مشکی به عنوان یکی از تغییرات اساسی در کابین گریت وال کنون ۶ چرخ به حساب خواهد آمد.

در حال حاضر گفته می‌شود که پیکاپ گریت وال کنون ۳ محوره احتمالا در ماه آپریل ۲۰۲۳ (فروردین ماه ۱۴۰۲) و در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ به روی صحنه بیاید. با توجه به اینکه قیمت گریت وال شانهای کانن معمولی زیر ۴۰ هزار دلار بود، انتظار داریم که قیمت گریت وال کنون ۶ چرخ هم از ۴۵ هزار دلار تجاوز نکند.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21038

دیدگاه شما

آخرین اخبار