فورد از هر ۹ شغل در اروپا ۱ شغل را حذف می‌کند
کد خبر: ۲۱۵۴۰ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت خودروسازی فورد قصد دارد از هر ۹ شغل در اروپا، یک شغل را حذف کند که ۳۸۰۰ موقعیت شغلی در بخش توسعه محصولات و مدیریت را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت خودروسازی فورد قصد دارد از هر ۹ شغل در اروپا، یک شغل را حذف کند که ۳۸۰۰ موقعیت شغلی در بخش توسعه محصولات و مدیریت را دربرمی‌گیرد. این تصمیم به‌عنوان بخشی از طرح این شرکت برای پایین آوردن هزینه‌ها در منطقه و تمرکز بر فعالیت‌های خود در آمریکا صورت می‌گیرد.

 این خودروساز آمریکایی بازار کامیون‌های کوچک اروپا را در دست دارد اما نتوانسته سود چندانی از خودروهای سواری بدست آورد و هشدار داده در کاهش هزینه تولید و زنجیره‌های عرضه در سال جاری بسیار مصمم است.

 جیم فارلی، مدیرعامل فورد بارها اعلام کرده برای‌اینکه بتواند در بازار تولید خودروهای برقی رقابت کند نیاز به نیروی کار کمتر و کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها دارد.

 فورد اعلام کرد حدود ۲۳۰۰ نفر در کارخانه‌های کلن و آخن در آلمان، ۱۳۰۰ نفر در انگلیس و ۲۰۰ نفر در سایر کشورهای اروپایی مشغول بکار هستند و این تعدیل نیرو به‌صورت برنامه‌های داوطلبانه انجام خواهد شد.

 این خبر ضربه سختی به اتحادیه‌هایی بود که در اواخر ژانویه اعلام کرده بودند در بدترین حالت ۲۵۰۰ شغل در اروپا در بخش توسعه محصولات و ۷۰۰ شغل دیگر در بخش مدیریت حذف می‌شوند.

 شرکت فورد که در سال گذشته میلادی ۵۱۶۶۱۴ سفارش جدید برای خودروهای سواری در اروپا داشت، قصد دارد فروش خودروهای برقی خود را در این قاره افزایش دهد و تا ۲۰۲۶ به هدف ۶۰۰ هزار خودرو برساند.

 تعدیل نیروی فورد در انگلیس یک‌پنجم کل نیروی کار در این کشور خواهد بود و بیشتر در مرکز تحقیقات این خودروسازی در دانتون در جنوب شرق انگلیس صورت می‌گیرد.

 حدود ۱۲ درصد از نیروی کار فورد در آلمان هم اخراج می‌شوند.

 کارکنان شرکت فورد در اروپا آخرین بار در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شاهد موجی از کاهش نیروی کار بودند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21540

دیدگاه شما

آخرین اخبار