آپدیت کیا و هیوندای برای جلوگیری از چالش تیک تاکی
کد خبر: ۲۱۵۷۵ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت های کیا و هیوندای پس از وایرال شدن یک چالش تیک تاکی درباره هک خودروها و آپدیت های امنیتی منتشر کرده اند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ البته این آپدیت ها فقط برای یک میلیون خودرو ارائه شده اند، حال آنکه ۴ میلیون خودرو به آن نیاز دارند و بقیه وسایل نقلیه مذکور به تدریج این وصله را دریافت خواهند کرد.

ویدئوی تیک تاک با عنوان«چالش کیا» در ماه می ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد. در این ویدئو نشان داده می شد چند کاربر با استفاده از سیم یو اس بی، استارت خودرو را روشن می کنند. مالکان خودروها به سرعت با سرقت های گسترده روبرو شدند و در مقابل به دلیل فقدان واکنش از سوی خودروسازان از آنها شکایت کردند. در متن شکایت دسته جمعی ذکر شده برخی مدل خودروهای کیا و هیوندای فاقد دستگاهی هستند که از سرقت خودرو جلوگیری می کند و به همین دلیل دسترسی به آنها بسیار راحت است.

هیوندای در بیانیه ای اعلام کرد مالکان خودروهای النترا ۲۰۱۷تا۲۰۲۰، سوناتا۲۰۱۵تا۲۰۱۹ و ونو۲۰۲۰تا ۲۰۲۱ میلادی که تحت تاثیر این روند قرار گرفته اند می توانند به نمایندگی محلی مراجعه کنند تا آپدیت ضد سرقت را نصب کنند. این آپدیت ها شامل یک برچسب ضدسرقت که هرگونه حمله را دور می کند، زنگ هشدار طولانی و نیاز به کلید فیزیکی می شود.

در این میان کیا و هیوندای حدود ۲۶ هزار قفل فرمان برای مالکان خودروها فراهم کرده اند تا از سرقت آن جلوگیری کنند.

پس از آنکه چالش تیک تاکی به سرقت خودروها و گزارش ۱۴ تصادف و ۸ فوتی منجر شد، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) نیز به این پرونده وارد شد و آن را به مسئله ایمنی عمومی تبدیل کرد.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21575

دیدگاه شما

آخرین اخبار