افتتاح خطوط تولید ساینا.اسCNG و ساینا.اسCVT
کد خبر: ۲۲۴۸۲ | تاریخ انتشار : ۱۳-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران عامل شرکت های گروه و معاونان گروه خودروسازی سایپا، فرماندار شهر کاشان و نماینده مردم نظنز در مجلس شورای اسلامی خطوط تولید دو خودرو ساینا.اس CVT و ساینا.اس CNG و خطوط تولید سپر،‌داشبورد و صندلی در شرکت سایپاسیتروئن افتتاح شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سیاست گزاری انجام شده در هیات مدیره گروه سایپا برای تمامی شرکت‌های گروه بر این اساس است که هر شرکت تولیدی بتواند به صورت مستقل و متمرکز مجموعه خود را اداره کند و تمامی فرآیندهای تامین، تولید و تحویل را انجام دهد و لذا ۶ شرکت تولید کننده خودرو در گروه سایپا بر این اساس حرکت خود را از ابتدای سال آغاز کرده اند.

او افزود: تمامی شرکت‌ها باید بر سه محور افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مناسب حرکت کنند و قطعا بر این معیارها شرایط خوبی برای گروه خودروسازی سایپا ایجاد خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: امروز دو افتتاحیه انجام شد اول در حوزه محصول بود که برای اولین بار در سایپاسیتروئن بعد از چند سال وقفه تولید خودروهای CNG در گروه سایپا، خودرو ساینا.اس CNG تولید خواهد شد که این خودرو به مخزن CNG مجهز است و بر این اساس در صد کیلومتر کاهش مصرف بنزین ۲.۴ لیتر ایجاد خواهد شد که فرمایش مقام معظم رهبری در تولید خودروهای با مصرف سوخت زیر ۵ لیتر در صد کیلومتر پیمایش، محقق شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: دومین خودرو که امروز خط آن افتتاح شد خودرو ساینا.اس اتوماتیک با گیربکس CVT بود که تولید آن آغاز شده و به زودی به بازار عرضه می شود.

او با بیان اینکه باید بهره وری را در تمام شرکت های خودروسازی گروه افزایش دهیم، افزود: بر همین اساس سه خط پیش مونتاژ داشبورد، صندلی و سپر خودروها که قبلا در شرکت های دیگر گروه سایپا تولید می شد با هدف افزایش کیفیت و کاهش هزینه های حمل و نقل در شرکت سایپاسیتروئن ایجاد و افتتاح شد و با تامین قطعات اولیه از زنجیره تامین گروه سایپا، در این شرکت مونتاژ خواهد شد و با انجام این فرآیند، کاهش هزینه بیش از صد میلیارد تومانی در طول سال برای شرکت سایپاسیتروئن به همراه خواهد داشت.

تیموری تاکید کرد: امسال خوشبختانه با تمرکز بر افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده در بازارهای صادراتی خوش درخشیدیم به نحوی که سه قرارداد صادراتی در بازارهای مختلف از جمله ارسال خودروهای ساینا، کوییک و شاهین به تعداد ۴۵ هزار دستگاه به بازار روسیه و ۴۵ هزار دستگاه به بازار بلاروس منعقد شده و تفاهم نامه ارسال خودرو به تعداد ۶۰ هزار دستگاه به صورتی که تحویل ۱۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ میلادی به کشور ونزوئلا صورت پذیرد نیز منعقد شده است.

او افزود: اولین محموله هزار دستگاهی به ونزوئلا حمل شده و محموله دوم که ۲ هزار دستگاه است آماده ارسال به این کشور است و از لحاظ کیفیت به سطحی رسیده ایم که این خودروها بدون مشکل کیفی به مشتریان تحویل شود و این وضعیت باعث ارزآوری بالای یک میلیارد دلار برای کشور خواهد داشت.

تیموری با بیان اینکه در واردات خودرو شرایط مناسبی برای گروه سایپا ایجاد خواهد شد، افزود: با توجه به شرایطی که وزارت صمت برای واردات خودرو ایجاد کرده، توانستیم شرایط مناسبی در حوزه واردات داشته باشیم و با خودروسازان برتر کشور چین وارد همکاری شده ایم.

او افزود: بر این اساس سایپاسیتروئن در قراردادی با شرکت دانگ فنگ چین، خودرو جدید C3XR با ساخت داخل ۴۵ درصد را وارد و عرضه خواهد کرد که موفقیت بسیار خوبی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با توجه به وضعیت داخلی کشور در کاهش هزینه ها از ابتدای سال برنامه ریزی کردیم تا در خریدهای خارجی کاهش نرخ داشته باشیم و در حال حاضر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در خریدهای خارجی کاهش هزینه داشتیم.

او با اشاره به افزایش سبد محصول گروه خودروسازی سایپا که از بهمن ۱۴۰۱ تا بهمن ۱۴۰۲، هشت محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد، افزود: شرکت زامیاد دو وانت تک کابین و دو کابین (نیسان لانگ) در ماه های اخیر به بازار عرضه کرد و امروز هم دو محصول جدید افتتاح شد که به زودی وارد بازار خواهد شد. علاوه بر این در سال آینده محصولات جدید و کاملا متفاوتی مانند سهند، اطلس، آریا و ون ۱۴ نفره هامون به بهره برداری خواهد رسید و از ماه سوم سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تیموری گفت: در خصوص خانواده موتور به سمتی رفتیم که امروز بعد از وقفه چندین ساله در سایپا، موتورCNG تولید شده است و خانواده موتور انتخاب شده که در همکاری با شرکت های معتبر موتورسازی چین خواهیم داشت موتورهای یک لیتری تا ۲.۵ لیتری با بالاترین تکنولوژی و در سه خانواده CNG، احتراق داخلی و هیبریدی عرضه می شود.

 او افزود: در حوزه موتور هیبریدی مصرف سوخت نصف خواهد شد به نحوی که با انتقال تجهیزات و دانش فنی می توانیم در سال ۱۴۰۳ کاهش مصرف بنزین خیلی خوبی را در سطح شهرهای بزرگ ایجاد کنیم و اعتقاد داریم این خودروها باید به دلیل وجود ترافیک در ابتدا در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و کاهش آلایندگی ۵۰ درصدی خواهند داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای خودروهای الکتریکال و هیبرید امیدواریم در شش ماه اول سال آینده با واردات شروع کنیم و بعد از آن با ورود موتورهای جدید بتوانیم خودروهای جاری مثل شاهین و آریا را با این موتورهای مدرن مجهز کنیم.

 او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به نفع دلالان خودرو است، افزود: قیمت گذاری دستوری برای شرکت های خودروسازی مشکل آفرین شده و با وجودی که از آذرماه سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی بر روی محصولات نداشته ایم و از طرفی افزایش ۴۵ درصدی سربارها، افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها و افزایش ۳۰ درصدی مواد اولیه را داشته ایم، متاسفانه افزایش قیمتی در محصولات کارخانه نبوده و در بازار ایجاد شده که به نفع واسطه گران و دلالان بوده است و امیدوارم دولت در این زمینه حمایت های لازم برای حذف قیمت گذاری دستوری را بیش از گذشته داشته باشد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=22482

دیدگاه شما

آخرین اخبار