هیچ کمبودی در تامین ناوگان اتوبوس نداریم
کد خبر: ۲۲۸۹۷ | تاریخ انتشار : ۲۱-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی
راهداری:

یک مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تکذیب واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به برخی دستگاه‌ها،گفت:به‌اندازه تقاضا اتوبوس برای جابجایی مردم تامین شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی حاج‌علی معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با تکذیب واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به برخی دستگاه‌ها و کمبود ناشی از این اقدام در حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: به اندازه تقاضای موجود در بخش حمل‌ونقل عمومی مسافری، ناوگان مورد نیاز تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی افزود: این‌گونه نیست که برای تامین ناوگان برخی دستگاه‌ها، ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری را کاهش دهیم.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در رابطه با ادعای واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به برخی دستگاه‌ها، گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد؛ مالکیت اتوبوس‌ها با پلاک (ع) که دارای کارت هوشمند هستند با بخش خصوصی است و دولت اساسا نمی‌تواند این ناوگان را در اختیار جایی قرار دهد.

حاج‌علی همچنین از بازدید مستمر میدانی راهداری از پایانه‌های مسافربری در راستای نظارت بر عملکرد شرکت‌ها در خدمات‌رسانی به مردم خبر داد.

اول اسفندماه امسال معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری از خدمات‌دهی ۸ هزار اتوبوس فعال در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داده و گفته بود: قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد.

مهدی حاج‌علی با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر برای ایام نوروز ۱۴۰۲،‌ اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۸ هزار اتوبوس فعال که طی ۶ ماه اخیر در بخش حمل‌ونقل مسافری کارکرد داشته‌اند سرویس‌دهی به هموطنان را انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که تعداد ناوگان اتوبوس کشور که شناسایی شده و دارای کارت هوشمند هستند بیشتر از ۸ هزار دستگاه است، افزود: تنها اتوبوس‌هایی که طی ۶ ماه گذشته سند حمل گرفته و در ناوگان حمل‌‌ونقل جاده‌ای مسافری فعال بوده‌اند در طرح نوروزی فعالیت خواهند داشت.

وی تعداد سواری کرایه و مینی بوس برای ایام نوروز را به ترتیب ۳۱ هزار و ۲۵ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ (۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) افزایش حدود ۲۰ درصدی جابجایی نسبت به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در بخش حمل‌ونقل مسافر ثبت شود.

وی بیان کرد: این پیش بینی با توجه به این‌که ماه مبارک رمضان از سوم فروردین سال آینده آغاز می‌شود و طبیعتاً باعث کاهش سفرهای خواهد شد،‌ انجام شده است.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: فروش حضوری بلیت اتوبوس برای ایام نوروز ۱۴۰۲ از ۷ اسفند آغاز می‌شود.

حاج علی درباره قیمت بلیت نیز گفت: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز هیچ افزایش نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=22897

دیدگاه شما

آخرین اخبار