وسیله نقلیه بدون فرمان و ترمز در چین
کد خبر: ۲۵۴ | تاریخ انتشار : ۱۸-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

یک شرکت چینی اتوبوس خودرانی به نام «روبوباس» را به کار می گیرد. این وسیله نقلیه فرمان، دنده یا پدال ترمز ندارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت چینی «وی راید» (WeRide) که خودروی خودران می سازد به تازگی اعلام کرد سرویس مینی بوس بدون راننده «روبوباس» را در پارک Guangzhou International Bio Island ارائه می شود.

این وسیله نقلیه خودران با تمام وسایل نقلیه خودران برقی موجود متفاوت است و در آن خبری از قابلیت های کنترل خودرو مانند فرمان، دنده یا پدال ترمز نیست.

شرکت «وی راید» به طور رسمی سرویس ربوباس را آغاز کرده است. این شرکت پس از ۲ سال عملیات موفقیت آمیز سرویس ربوتاکسی در این منطقه، اکنون سرویس روبوباس را ارائه کرده است.

روبوباس یک وسیله نقلیه تمام الکتریک است که با سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت حرکت می کند. این وسیله نقلیه می تواند در جاده های شهری، بزرگراه ها و تونل ها در ساعات ترافیک و شرایط آب و هوایی مختلف سرویس حمل ونقل خودران فراهم کند.

روبوباس پس از تحقیق و بررسی ترافیک روزانه در Guangzhou International Bio Island، در مرحله نخست فعالیت خود در ۲ مسیر فعالیت می کند و سرویس های بیشتری در سراسر منطقه ارائه می دهد.

روبوباس در ۷ روز هفته فعال خواهد بود . مسافران می توانند در اپلیکیشن «WeRide Go» موقعیت و وضعیت وسیله نقلیه را رصد کنند.

همچنین در روبوباس داوطلبانی حضور خواهند داشت که به مسافران کمک می کنند با شیوه عملکرد وسیله نقلیه خودران آشنا شوند. همچنین مرکز پشتیبانی «وی راید» نیز وسایل نقلیه را به طور واقعی رصد می کند. این اتوبوس همچنین یک دکمه ترمز دارد که برای وضعیت های اضطراری ساخته شده است.

 

منبع: مهر

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=254

دیدگاه شما

آخرین اخبار