مشتریان ژاپنی تویوتا در خطر نشت اطلاعات
کد خبر: ۲۶۱۱۵ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس گزارش رویترز بیش از ۲ میلیون کاربر تویوتا در ژاپن با خطر نشت اطلاعات خودرو روبرو هستند.

شرکت تویوتا موتور به تازگی اعلام کرده داده‌های خودروی ۲.۱۵ میلیون کاربر در ژاپن یا به عبارتی تقریباً کل پایگاه مشتریانی که از سال ۲۰۱۲ برای دریافت خدمات حافظه ابری آن ثبت نام کرده اند، به مدت یک دهه به دلیل خطای انسانی در دسترس عموم قرار گرفته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛این حادثه که مشتریان برند لکسوس را نیز تحت تأثیر قرار داده، در حالی رخ می‌دهد که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش، به اتصال خودرو و مدیریت داده مبتنی بر فضای ابری اصرار می‌کند. ویژگی که برای ارائه رانندگی خودران و سایر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حیاتی است.

یکی از نمایندگان تویوتا گفت: این مشکل که از نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شد و تا اواسط آوریل ادامه داشت، ناشی از خطای انسانی بود که منجر به تنظیم یک سیستم ابری روی حالت عمومی به جای حالت خصوصی شد.

این شرکت می‌گوید: این اطلاعات می‌تواند شامل جزئیاتی مانند مکان خودرو و شماره شناسایی دستگاه‌های خودرو باشد، اما هیچ گزارشی مبنی بر استفاده مخرب از ان‌ها تاکنون ثبت نشده است.

تویوتا اعلام کرد که سیستمی را برای ممیزی تنظیمات ابری، ایجاد سیستمی برای نظارت مستمر تنظیمات و آموزش کامل کارکنان در مورد قوانین مدیریت داده ها، معرفی خواهد کرد.

مشتریانی که از این نقص آسیب دیده اند شامل کسانی بودند که برای سرویس T-Connect ثبت نام کردند که طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله کمک رانندگی با قابلیت صوتی هوش مصنوعی، اتصال خودکار به مراکز تماس برای مدیریت خودرو و پشتیبانی اضطراری در مواردی مانند تصادف یا بیماری ناگهانی را ارائه می‌دهد.

همچنین کاربران G-Link که یک سرویس مشابه برای دارندگان وسایل نقلیه لکسوس است نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

یکی از مقامات ژاپن گفت که کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی ژاپن در مورد این حادثه مطلع شده است. نشت‌های بزرگ اطلاعات شخصی گهگاه در ژاپن اتفاق می‌افتد. در ماه مارس، اپراتور تلفن همراه NTT DoCoMo اعلام کرد که اطلاعات حداکثر ۵.۲۹ میلیون مشتری از طریق شرکتی که کار را به آن برون سپاری کرده است، افشا شده است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=26115

دیدگاه شما

آخرین اخبار