پاسخ کوبنده ب‌ام‌و به مرسدس بنز EQE
کد خبر: ۲۶۸۹۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

ب ام و چند روز قبل از نسل هشتم سری ۵ رونمایی کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این نسل، مهم‌ترین نسل از سدان سایز متوسط باواریایی‌ها به‌شمار می‌رود؛ چرا که برای اولین‌بار در تاریخ ۵۱ ساله، شاهد تولید آن با پیشرانه تمام الکتریکی در کنار نسخه درون‌سوز خواهیم بود.

قیمت ارزان‌ترین تریم از این سدان جدید از ۵۷,۹۰۰ دلار شروع می‌شود، قوی‌ترین مدل برقی آن هم به پیشرانه ۵۹۰ اسب بخاری مجهز است. جالب آنکه ب ام و تصمیم گرفته تا برخلاف مرسدس بنز، از یک طراحی متفاوت برای محصولات برقی خود استفاده نکند و رقیب EQE را مستقیماً با ظاهری نزدیک به مدل‌های بنزینی سری پنج راهی بازار نماید؛ روشی که با توجه به عدم استقبال بازار از مدل های متفاوت و برقی مرسدس بنز احتمالاً منجر به فروش بهتر ب ام و نسبت به مرسدس خواهد شد.

پاسخ کوبنده ب‌ام‌و به مرسدس بنز EQE

با آنکه در سال‎‌های اخیر فروش کراس‌اوور X5 تا ۴ برابر بیشتر از سری ۵ بوده، اما این سدان سایز متوسط از جایگاه ویژه‌ای در سبد محصولات کمپانی برخوردار است. به‌همین خاطر ب ام و برای نسل جدید هم سنگ‌ تمام گذاشته و آن را با آخرین فناوری‌ها و خصوصیات اسپرت راهی میدان کرده است.

هر دو نسخه بنزینی و برقی ب ام و سری ۵ بر مبنای پلتفرم موسوم به CLAR توسعه پیدا کرده‌اند. هرچند این پلتفرم به اندازه پلتفرم Neue Klasse که حوالی سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید، پیشرفته نیست، ولی مسلماً انتظارات را برآورده خواهد کرد.

اولین سری ۵ برقی

علاقه‌مندان به پیشرانه‌های برقی، می‌توانند به سراغ نسخه الکتریکی از ب ام و سری ۵ جدید بروند. این نسخه ابتدا در دو تریم i5 eDrive40 و i5 M60 xDrive تولید خواهد شد. تریم i5 eDrive40 که قیمت کمتری دارد، به یک پیشرانه تک‌موتوره مجهز است و برای خرید آن باید ۶۶,۸۰۰ دلار کنار گذاشت. موتور این تریم توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر این تریم ۵.۷ ثانیه زمان می‌برد و حداکثر سرعت آن برابر است با ۱۲۰ مایل یا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت.

تریم قوی‌تر i5 M60 xDrive از یک پیشرانه دوموتوره بهره می‌برد و ۸۴,۱۰۰ دلار قیمت دارد. مجموع قدرت این دو موتور به ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور آنها به ۷۹۵ نیوتن متر می‌رسد.

با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، i5 M60 xDrive قادر است در عرض تنها ۳.۷ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل در ساعت برساند و به نهایت سرعت ۱۳۰ مایل یا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. ذکر این نکته ضروری است که برای استفاده از حداکثر خروجی پیشرانه، راننده باید پدال دارای علامت شیفت را حداقل ۰.۸ ثانیه نگه دارد.

پاسخ کوبنده ب‌ام‌و به مرسدس بنز EQE

نسخه بنزینی ب ام و سری ۵

کسانی که کماکان خواهان موتورهای درون‌سوز هستند، می‌توانند از بین نسخه‌های بنزینی تریم دلخواه خود را انتخاب کنند. نیروبخش تریم پایه ۵۳۰i یک موتور ۲ لیتری است که توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این ارقام در مقایسه با خروجی موتور ۵۳۰i نسل قبل، به‌ترتیب ۷ و ۵۲ واحد بیشتر هستند. در این تریم که ۱۸۳۳ کیلوگرم وزن دارد، نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب این تریم برابر با ۵.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

پاسخ کوبنده ب‌ام‌و به مرسدس بنز EQE

در تریم ۵۳۰i xDrive همان موتور ۲ لیتری در زیر کاپوت قرار دارد، اما نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ ارسال می‌شود. وزن این تریم در مقایسه با تریم تک‌دیفرانسیل ۵۳۰i به‌اندازه ۲۵۸ کیلوگرم بیشتر است، ولی به دلیل انتقال قدرت به هر چهار چرخ و در نتیجه چسبندگی بهتر، شتاب آن یک دهم ثانیه بهتر است. از لحاظ حداکثر سرعت این دو تریم تفاوتی با هم ندارند. ضمن اینکه گیربکس هر دوی آنها ۸ سرعته استپ‌ترونیک است.

ادامه تولید سری ۵ با موتور ۶ سیلندر

خبر خوش برای طرفداران متعصب ب ام و اینکه سری ۵ جدید کماکان با موتور ۶ سیلندر خطی تولید خواهد شد. این تریم که کد ۵۴۰i xDrive را روی خود خواهد داشت، تا زمان معرفی M5، نقش یک مدل پرچمدار موقت را ایفا خواهد کرد. با این کد می‌توان متوجه شد که هر چهار چرخ از نیروی تولیدی موتور بهره‌مند هستند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=26892

دیدگاه شما

آخرین اخبار