ولخرجی تویوتا برای ایجاد کارخانه خودرو‌های برقی
کد خبر: ۲۷۵۴۱ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

خودروسازی تویوتا ۳۲۸ میلیون دلار در کارخانه پیکاپ هیبریدی مکزیک سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا ۳۲۸ دلار بیشتر در کارخانه‌ای در ایالت گواناخواتو در مرکز مکزیک سرمایه گذاری خواهد کرد. چراکه به دنبال تطبیق فرآیند‌های تولید خود برای پیکاپ هیبریدی جدید خود به نام تاکوما است.

تویوتا اعلام کرده نسخه جدید «پیکاپ مکزیکی» هیبریدی الکتریکی خواهد بود، به این معنی که مکزیک اکنون بخشی از استراتژی تولید خودرو‌های الکتریکی این شرکت را تشکیل می‌دهد. این سرمایه گذاری به تولید مدل جدید تاکوما برای بازار آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.

تویوتا از زمانی که کارخانه جدید خود را معرفی کرده، نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار در گواناخواتو سرمایه گذاری کرده است. کارخانه‌ای که گفته می‌شود بیش از ۲۵۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

خودروساز‌های مختلف در سراسر جهان از موتور‌های احتراق داخلی در حال حرکت به سوی خودرو‌های برقی‌تر هستند، زیرا در تلاش هستند از قوانین آلایندگی سخت گیرانه پیروی کنند که به منظور مهار تأثیرات تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از تشدید آن اعمال می‌شود.

اگرچه در مکزیک که قطب اصلی تولید خودرو به شمار می‌رود، تعداد زیادی خودروی الکتریکی تولید می‌شود، اما بسیاری از آن‌ها به کشور‌هایی مانند ایالات متحده صادر می‌شوند. این خودرو‌ها برای رانندگان در مکزیک که فاقد شبکه کامل برای ایستگاه‌های شارژ است، بسیار پرهزینه و تقریبا غیرعملی خواهد بود.

مکزیک حدود ۱۱۰۰ ایستگاه شارژ دارد که عموما در شهر‌های بزرگ ایجاد شده‌اند که رانندگی در مناطق دور دست و مسافت‌های طولانی را محدود می‌کنند.

در ماه مارس تسلا اعلام کرد با هدف افزایش تولید جهانی خود قصد دارد که یک کارخانه را در یکی از ایالت‌های مکزیک افتتاح کنند. در اجلاس آب و هوای COP۲۷ سال گذشته، مکزیک به عنوان سومین کشور تولیدکننده بزرگ گاز‌های گلخانه‌ای متعهد شد تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد از فروش خودروهایش شامل خودرو‌هایی شود که آلایندگی صفر دارند و در نهایت ظرفیت انرژی پاک خود را افزایش دهد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=27541

دیدگاه شما

آخرین اخبار