تامین ۶۰ درصد مواد اولیه تولید لنت از طریق واردات
کد خبر: ۲۷۶۹۶ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز گفت:‌ ۶۰ درصد مواد اولیه تولید لنت از طریق واردات تامین می‌شود که زمان بر بودن فرآیند واردات، تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمدتقی قشقایی گفت: اگر ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت به موقع انجام شود در کمترین حالت، یک ماه زمان برای تایید مجوز واردات مواد اولیه‌هایی که در ایران تولید نمی‌شود، طول می‌کشد و این مواد اولیه در دو  تا سه کشور موجود است که خوشبختانه یکی از این کشور‌ها با ایران مراودات خوبی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز افزود: یک ماه زمان بررسی درخواست در نظام بانکی برای ارجاع به بانک عامل لازم است و پس از آن در کمترین حالت یک ماه تا یک ماه و نیم نیز زمان می‌خواهد تا بانک مرکزی بگوید ارز به تولیدکننده تحویل داده شود یعنی از زمانی که تولیدکننده اراده می‌کند که مواد اولیه را خارج از کشور خریداری کند سه ماه و نیم طول می‌کشد.

عضو انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز گفت: حدود ۶۰ درصد از مواد اولیه تولید لنت از طریق واردات تامین می‌شود که زمان بر بودن فرآیند واردات، تولیدکنندگان را با چالش جدی در تامین مواد اولیه مواجه کرده است.

قشقایی گفت: هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند مهار تورم را کاهش دهد مگر با تولید؛ تقاضا با عرضه نسبت مستقیم دارد یعنی اگر کالایی در کشور عرضه شود مازاد بر تقاضا این امر منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود و اگر عرضه کالایی کاهش پیدا کند که تولید جوابگوی تقاضای جامعه نباشد، تقاضا برای آن کالا بالا می‌رود در نتیجه مصرف کننده حاضر است پول بیشتری دهد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=27696

دیدگاه شما

آخرین اخبار