هزینه خودروهای بنزینی در انگلیس ارزان‌تر از خودروهای برقی شد
کد خبر: ۲۸۸۳۴ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۴-۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گزارش کمیته تغییرات آب و هوایی انگلیس (CCC) نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های برق در این کشور موجب شده است تا استفاده از خودروهای بنزینی و گازوئیلی نسبت به خودروهای برقی دوستدار محیط زیست به‌صرفه‌تر باشد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شارژ خودروهای برقی برای بسیاری از صاحبان این خودروها مقرون به صرفه نیست. افزایش قیمت برق همراه با کاهش ارزش درآمدها، تأثیر قابل توجهی بر مالکان خودروهای برقی در بریتانیا داشته است.

کمیته تغییرات آب و هوایی انگلیس در گزارش پیشرفت خود در سال ۲۰۲۳ خطاب به پارلمان بریتانیا گفت: افزایش شدید قیمت برق باعث کاهش پول صرفه جویی شده در هزینه هر مایل خودروهای الکتریکی در مقایسه با وسایل نقلیه با سوخت فسیلی شده است.

این کمیته تأکید کرد که رانندگان متکی به شارژرهای عمومی سریع و فوق سریع اکنون با هزینه های بالاتری نسبت به دارندگان خودروهای بنزینی یا دیزلی روبرو هستند.

دارندگان خودروهای برقی، چه خودروهای خود را در خانه شارژ کنند و چه از طریق قرارداد با اپراتورهای شارژ، طی سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت‌ها بوده‌اند.

پیش بینی می‌شود که هزینه های برق باز هم افزایش یابد چرا که قیمت برق به قیمت گاز طبیعی مرتبط است. از زمان کاهش واردات گاز اروپای غربی از روسیه در بحبوحه تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، گاز کمیاب تر شده است.

بر اساس گزارش کمیته تغییرات آب و هوایی انگلیس، شبکه شارژ خودروهای برقی در بریتانیا طی سال گذشته میلادی به میزان حدود یک سوم افزایش یافته است.

کارشناسان همچنین تأکید کردند که خدمات جایگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی در سراسر این کشور نامنظم است و نگرانی‌هایی را در مورد قابلیت اطمینان و هزینه آنها ایجاد کرده است.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=28834

دیدگاه شما

آخرین اخبار