ارز واردات خودرو کارکرده از کجا تامین خواهد شد؟
کد خبر: ۳۰۱۷۳ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اخیرا با حضور وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی با دستورکار تأمین منابع ارزی واردات خودرو کارکرده به کشور برگزار شد که نماینده ساری در مجلس توضیحاتی درباره این جلسه ارائه کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس گفت که بنا شده ارز مورد نیاز واردات خودروی کارکرده از محل مابه‌التفاو ت ارز حاصل از تراز تجاری صادرات و واردات کالا به کشور تأمین شود.

قانون واردات خودروی کارکرده اخیرا توسط رئیس مجلس ابلاغ شد. لایحه این قانون چندی پیش از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود که بعد از بررسی توسط نمایندگان تصویب و در شورای نگهبان هم تائید شد.

 براساس این قانون باید خودروهای سواری کار کرده با عمر کمتر از پنج سال به کشور وارد شوند.

جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته در محل کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه‌ای را با حضور وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی با دستورکار تأمین منابع ارزی واردات خودروی کارکرده به کشور داشتیم.

وی اظهار داشت: همچنین قرار شد در قالب کارگروهی دیگر منابع ارزی برای واردات خودروی کارکرده به کشور مورد بررسی قرار گیرد تا از منابع جدید تعیین شده نیز استفاده شود.

۶۰ میلیارد دلار ارز در دست مردم است

بابایی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در بحث منابع ارزی این است که در شرایط فعلی ۶۰ میلیارد دلار ارز در دست مردم است که یک منبع ارزی قابل توجه به شمار می‌آید.

وی افزود: ما در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا مشوق‌هایی برای مردم درنظر گرفته شود تا ارزهای خود را دراختیار بانک مرکزی قرار دهند.

منبع: فارس

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=30173

دیدگاه شما

آخرین اخبار