چند جایگاه سوخت جیرفت بنزین تمام کردند
کد خبر: ۳۱۰۰۵ | تاریخ انتشار : ۲۱-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

اتمام مخازن بنزین چند جایگاه سوخت در جیرفت از دیشب که صف‌های طولانی مقابل آنها طی چند هفته اخیر خبرساز بوده، دوباره واکنش‌ها را برانگیخته درحالی که مسئول شرکت پخش شهرستان می‌گوید جای نگرانی وجود ندارد و باوجود مصرف بالا، کار تامین سوخت در حال انجام است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بعد از صف های طولانی مقابل جایگاه ها در تابستان گرم جیرفت طی هفته قبل و بازداشت رییس قبلی شرکت پخش فرآورده های نفتی این شهرستان، هنوز حدود ۱۰ روز نگذشته بود که باز خبر رسیده از دیشب و امروز سه جایگاه شهرستان به دلیل نبود سوخت تعطیل شده و مردم را نگران کرده که آیا بازهم قرار است شاهد بی نظمی و صف های طولانی باشند.

البته تعطیلی این سه طی امروز هنوز سبب بروز صف های بسیار طولانی نشده و این درحالی است که سرپرست شرکت توزیع فرآورده های نفتی جیرفت هم که بلافاصله از سوی فرماندار برای توضیح مساله فراخوانده شده بود اطمینان می دهد که مشکلی پیش نخواهد آمد.

سید ابوالقاسم امیری نژاد افزود: ۲۶ جایگاه در حوزه جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که با وجود کمبود سوخت اگر چهار جایگاه هم تعطیل باشد اتفاقی نمی افتد.

وی ضمن اشاره به مصرف بالای بنزین و با بیان اینکه در موقعیتی گیر کرده ایم که باید بنزین را از زمین و زمان تهیه کنیم و به این شهر بیاوریم اضافه کرد: دیروز ۷۰۰ هزار لیتر بنزین به این شهر رسیده و امروز هم تا الان ۵۵۰ هزار لیتر بنزین تخلیه شده است.

امیری نژاد یادآور شد: نیمی از بنزین شهرستان از استان هرمزگان و نیمی از کرمان تامین می شود که سعی می کنیم مشکل و کمبودی پیش نیاید.

 موقعیت خاص جغرافیایی جنوب استان کرمان و نزدیکی با استان های مرزی کشور در جنوب و شرق کشور سبب شده که انگیزه برای قاچاق سوخت افزایش پیدا کند و این موضوع بر کمبود سوخت در جنوب کرمان تاثیر می گذارد.

این مساله لزوم گسترش شیوه های کنترلی بویژه در جایگاه ها از جمله بهره گیری از دوربین های پلاک خوان و بررسی کارت های مهاجر غیربومی را بیشتر کرده تا از این راه از قاچاق سوخت تا حد زیادی جلوگیری شود که تاکنون اقدامات نهایی نشده است.

منبع:ایرنا

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31005

دیدگاه شما

آخرین اخبار