رشد ۲۷ درصدی تولید خودروسازها در تیرماه
کد خبر: ۳۱۱۲۶ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تولید خودرو در تیرماه ۱۴۰۲ در سایه رشد۱۹.۳ درصدی تامین برق برای صنعت خودرو ۲۶.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بر اساس خود اظهاری صنایع بورسی فعال در حوزه خودرو و قطعات، صنعت خودرو در تیرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به متوسط تولید ماهانه فصل بهار ۱۹.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین بر اساس آمار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، تولید صنعت خودرو در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۶ درصد افزایش را تجربه کرده است.

تامین برق پایدار و افزایش تولید سبب شده تا شاخص قیمت این کالا در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به تورم نقطه به نقطه ۰.۶ درصد کاهش پیدا کند.

*جهش تولید صنایع در سایه تامین برق پایدار

علی رادمحر، کارشناس اقتصاد انرژی با اشاره به رشد تولید صنایع در تیرماه گفت: بر اساس گزارش پزوهشکده پولی بانکی، صنایع کشور در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۶.۷ درصد افزایش تولید داشتند که این مسئله تاثیر اجرای برنامه مدیریت مصرف برق با هدف تحقق جهش تولید صنعت کشور است.

*اثر افزایش تولید در قیمت بازار خودرو

صنعت خودرو در سال‌های اخیر همواره در صدر مطالبات مردم قرار داشته و تولید این صنعت نیز از شهریور ۱۴۰۰ روند روبه رشدی را تجربه کرده است.

البته تاثیر این افزایش تولید در بازار خودرو به دلیل تبدیل شدن این کالا از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای به حداقل رسیده و بازار خودرو بیشتر از رشد تولید تابع قیمت سایر کالاهای سرمایه‌ای از جمله ارز است.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31126

دیدگاه شما

آخرین اخبار