۳۰ هزار میلیارد تومان؛مبلغ کلاهبرداری در پرونده رضایت خودرو
کد خبر: ۳۱۲۱۹ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعداد شکایت‌های ارایه شده در پرونده رضایت خودرو ۸۰۴ فقره بوده که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر هستند و مبلغ کلاهبرداری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ همچنین این پرونده علاوه بر متهم اصلی ۱۲ متهم دیگر هم دارد و همه در زندان قزوین بازداشتند

به گزارش ماشین نیوز ؛مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد  توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های کثیرالشاکی رضایت خودرو  داد.

وی در مقدمه پاسخ خود با تأکید بر اینکه باید تدابیری اندیشه شود که اینگونه موارد دیگر ملاحظه نشود، گفت: تصمیمات ما باید بازدارنده و عبرت‌آموز باشد، تصمیماتی محکم، استوار و بازدارنده وفق مقررات شرعی و قانونی و به لحاظ حقوق باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که حقی از زیان‌دیدگان تضییع نشود و آنها هم در اقامه دعوی باید دلایل محکم برای اقناع ارایه کنند.

وی سپس درباره پرونده رضایت خودرو با اظهار اینکه این پرونده در حوزه قضایی استان قزوین و شهرستان تاکستان رسیدگی می‌شود، گفت: مجوز شرکت‌های پیش‌فروش خودرو صرفاً خرید و فروش خودرو به صورت نقدی بوده لیکن بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجام شده این شرکت‌ها در چارچوب قانون نبوده و شرکت‌ها با وجه اخذ شده از مردم اقدام به خرید ملک و خودرو کردند که موجب تورم کاذب ‌شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه نسبت به تشکیل کارگروهی اقدام کرده تا حقوق سرمایه‌گذاران رضایت خودرو تا تسویه حساب نهایی پیگیری شود. پرونده در شعبه اول بازپرسی در شهرستان تاکستان است و متهم اصلی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخذ وجوه از سپرده اشخاص حقیقی و حیف و میل اموال مردم و تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری تعقیب شده است.

وی افزود: تعداد شکایت‌های ارایه شده ۸۰۴ فقره بوده که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر هستند و مبلغ کلاهبرداری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

ستایشی با بیان اینکه این پرونده علاوه بر متهم اصلی ۱۲ متهم دیگر هم دارد، از بازداشت آنها در زندان مرکزی قزوین خبر داد.

وی گفت: اتهام دیگر متهمان پرونده معاونت در کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی است. تحقیقات پرونده ادامه دارد و دستوری مبتنی‌ بر جلب مرتبطین این موضوع و شناسایی و توقیف اموال متهمان به عمل آمده و‌ کار با قوت انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31219

دیدگاه شما

آخرین اخبار