افزایش ۸۰ درصدی تردد در جاده های شمال
کد خبر: ۳۱۴۴ | تاریخ انتشار : ۲۷-۱۲-۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۲۵ درصدی وضعیت تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه خبر داد و گفت: تردد در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سردار سید تیمور حسینی با اشاره به وضعیت ترافیکی در روز جاری گفت: در مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس (محدوده‌های شهرستانک تا نساء و سیاه بیشه و هریجان)، مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده بایجان تا سه راهی چلاو و محدوده امامزاده هاشم)، آزادراه قزوین به رشت (محدوده عوارضی و رودبار)، آزادراه تهران – شمال جنوب به شمال از محدوده تونل شماره ۱۸ تا انتها، آزادراه کرج به قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری تا بهشت سکینه) و آزادراه قزوین به کرج (محدوده پل فردیس) ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: وضعیت تردد در جاده‌های کشور از روز ۲۵ اسفندماه تا ساعت هشت امروز جمعه به نسبت مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های کشور به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است و در برخی جاده‌های اصلی و پرتردد کشور این افزایش چشم‌گیرتر بوده؛ به‌گونه‌ای که در همین مدت، تردد در آزادراه تهران قم ۸۷ درصد و آزادراه اصفهان ۶۴ درصد و جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با تشریح آخرین وضعیت جوی به وزش باد شدید و پدیده گرد و غبار در جاده‌ها استان سیستان و بلوچستان و بارش باران در برخی از جاده‌های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: عدم توجه به جلو با سهم ۴۵ درصد، تخطی از سرعت مجاز با سهم شش درصد و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه با سهم ۱۳ از بیشترین علل تصادف محسوب می‌شوند.

حسینی ادامه داد: بیشترین زمان وقوع تصادفات از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ با سهم ۲۷ درصد و از ساعت ۱۲:۰۱ الی ۱۶:۰۰ با سهم ۲۳ درصد محسوب می‌شوند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد: با توجه به شروع سفرهای نوروزی در جاده‌ها و همزمانی این سفرها و ظرفیت محدود جاده‌ها، ترافیک نیمه سنگینی در برخی جاده‌های کشور ایجاد شده است. در این شرایط رانندگی در جاده‌ها صبر و حوصله بیشتری لازم دارد. رعایت حقوق سایر رانندگان و عابرین در این شرایط از الزامات سفر است.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور ما در جاده‌ها رخ می‌دهد اما حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند، اظهار کرد: این موضوع حکایت از این دارد که رانندگان باید در جاده‌ها توجه ویژه‌تری به رعایت مقررات رانندگی داشته باشند؛ چرا که عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات مربوط به خطای انسانی و بیشتر آن مربوط به عجله و شتاب در رانندگی است.

 

منبع: مهر

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3144

دیدگاه شما

آخرین اخبار