لو رفتن داده‌های تسلا کار کارمندانش بوده‌است
کد خبر: ۳۱۶۹۰ | تاریخ انتشار : ۳۱-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تسلا می‌گوید لورفتن اطلاعات ۷۵هزار کارمند این شرکت، از داخل این مجموعه اتفاق افتاده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛تسلا گفته است که تخلفات نیروهای خودی باعث نقض داده‌ها بوده که بیش از ۷۵هزار کارمند شرکت را تحت تأثیر قرار داده است.

تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی متعلق به ایلان ماسک، گفت که تحقیقات نشان داده است که دو کارمند سابق اطلاعات شخصی بیش از ۷۵هزار نفر را به یک رسانه خارجی داده اند.

استیون النتوک، مسئول حفظ حریم خصوصی تسلا در این اطلاعیه نوشت: «تحقیقات نشان داد که دو کارمند سابق تسلا برخلاف سیاست‌های امنیت فناوری اطلاعات و حفاظت از داده‌ها از اطلاعات سوء استفاده کرده و آن را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته‌اند».

این اطلاعات شامل اطلاعات شناسایی شخصی، از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، سوابق مربوط به استخدام و شماره بیمه متعلق به ۷۵۷هزار و ۳۵ کارمند فعلی و سابق است.

تسلا گفت که دو کارمند سابق این داده ها را با روزنامه آلمانی Handelsblatt به اشتراک گذاشته اند. البته این رسانه به تسلا اطمینان داد که اطلاعات را منتشر نخواهد کرد و طبق این اطلاعیه از نظر قانونی از استفاده نامناسب از آن منع شده است.

Handelsblatt در ماه می(اردیبهشت-خرداد) گزارش داد که تسلا با یک نقض عظیم داده مواجه شده است که همه چیز را از اطلاعات شخصی کارکنان گرفته تا شکایات مشتریان در مورد خودروهایشان فاش می کند.

این نشریه بیش از ۲۳هزار سند داخلی را به دست آورد که حاوی ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه است. این شامل اطلاعات شخصی کارکنان، جزئیات بانک مشتری، اسرار تولید و شکایات مشتریان در مورد ویژگی‌های خودروی تمام خودران تسلا می‌شود.

به گفته Handelsblatt، شماره بیمه ماسک نیز در این افشاگری گنجانده شده است.

تسلا شکایتی را علیه کارمندانی که متهم به نقض داده‌ها بودند، تنظیم کرد. این شرکت گفت: «تسلا همچنین دستورات دادگاهی دریافت کرده است که کارمندان سابق را از استفاده، دسترسی یا انتشار بیشتر داده‌ها، مشروط به مجازات‌های کیفری منع می‌کند.»

این اتفاق پس از آن رخ داد که رویترز در ماه آوریل گزارش داد که کارگران تسلا تصاویر حساس ثبت شده توسط خودروهای مشتریان را به اشتراک گذاشته اند. بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، گزارش شد که کارمندان تصاویر و ویدئوهای ضبط ‌شده توسط دوربین‌های خودرو را به اشتراک گذاشتند.

پیش از این سهامداران شرکت تسلا از ایلان ماسک به دلیل ادعای ایمنی خودروهای خودران شکایت کردند. آن‌ها معتقدند که ماسک در مورد اثر بخشی و ایمنی سیستم های اتوپایلوت و خودروهای تمام خودران اغراق کرده است. سهامداران طی طرح دعوی دسته جمعی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده، اعلام کردند که تسلا طی ۴سال با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده در مورد فناوری های خود (که گمان می رود علت اصلی تصادفات است)‌ از آنها کلاهبرداری کرده است.

مدیرعامل پرحاشیه این شرکت به دلیل ادعاهای خود در مورد خودروها توجهات زیادی را به خود جلب کرده است  وی با توجه به اظهارات و تلاش‌های خاص برای ترویج ادعاها در مورد قابلیت‌های خودروهای خودران، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته  تحقیقات در مورد ماسک برای تعیین اینکه آیا تسلا قوانین خود را در مورد اتوپایلوت بودن نقض کرده یا خیر انجام می شود.

ایلان ماسک همزمان با مدیریت تسلا به عنوان مدیر شرکت اسپیس ایکس و توییتر هم شناخته می شود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31690

دیدگاه شما

آخرین اخبار