هدف گذاری صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه تارا به روسیه
کد خبر: ۳۱۷۷۱ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه تارا به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علیمردان عظیمی در حاشیه نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ در شهر مسکو با بیان این‌که در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه از محصول تارا شماره گذاری شده و آماده تحویل به مشتریان است، اظهار کرد: با دریافت استانداردهای بازار روسیه این خودروها آماده ورود به بازار این کشور شده است.
وی با اشاره به استقبال مردم روسیه از تارا گفت: با توجه به ابلاغیه دولت مبنی بر تامین ارز از مسیر صادرات، این مهم در گروه صنعتی ایران خودرو در وهله نخست با صادرات خودرو پی‌گیری خواهد شد و امیدواریم با سفر مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران به روسیه و انجام توافقات فی‌مابین در راستای رفع موانع غیرتعرفه‌ای و هم‌سان‌سازی استانداردها و آزمایشگاه‌های قطعات بین دو کشور، تامین بخشی از ارز مورد نیاز تولید از محل صادرات به روسیه تحقق یابد.
عظیمی با اشاره به افزایش کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو برای بازارهای داخلی و صادراتی، تصریح کرد: امیدواریم محصول ممتاز تارا بتواند در بازار روسیه سهم مناسبی را کسب کند.
مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر ضرورت ارایه خدمات پس از فروش در بازار این کشور گفت: با توجه به برنامه افزایش صادرات، درصدد هستیم نمایندگی‌ خدمات پس از فروش را در مسکو و سایر شهرهای روسیه تاسیس کنیم.
عظیمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه قطعه‌سازی ایران، اظهار امیدواری کرد، با رایزنی‌های صورت گرفته توسط سازندگان زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو با طرف روس بتوانیم در این زمینه موفق عمل کرده و سهم صادرات در حوزه قطعه‌سازی را نیز توسعه دهیم.
به گفته وی در جریان برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی سال گذشته قراردادهایی میان قطعه‌سازان ایران‌خودرو و روسیه از جمله در حوزه محور و سرسیلندر منعقد شده است.
عظیمی یادآور شد: به دنبال عرضه و فروش تارا در استان‌ها و مناطق مختلف دیگر روسیه به جز مسکو هستیم که تقاضا برای آن وجود دارد.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت مالی پروژه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این دو کار را انجام دهیم، با توجه به نزدیکی روسیه به کشورمان و پایین بودن هزینه‌های حمل و نقل، در مقایسه با رقبا می‌توانیم محصولی قابل رقابت ارایه کنیم.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31771

دیدگاه شما

آخرین اخبار