قطع سهمیه گازوئیل ۳۳ هزار وسیله نقلیه غیر فعال
کد خبر: ۳۳۱۵ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۱-۱۴۰۱ - ۸:۵۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی گفت: با اجرای طرح‌های جدید، شاهد کاهش مصرف گازوئیل در بخش مسافری و باری بوده‌ایم.

به گزارش ماشین نیوز ؛امیرمحمد پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در مورد نحوه تخصیص سوخت ضوابطی را اجرایی و این موضوع را ساماندهی کردیم که ثمرات و نتایج بسیار خوبی از محل اجرای این طرح‌ها در صرفه جویی گازوئیل داشته‌ایم؛ طرح تفصیلی تخصیص سوخت بر اساس پیمایش یکی از آن‌هاست که در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

به گفته او، با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، برای ناوگان زیر ۱۰ تن ۱۵ درصد، برای ناوگان بالای ۱۰ تن ۲۰ درصد و در ناوگان مسافری نیز، ۱۰ درصد کاهش سهمیه و مصرف سوخت داشته‌ایم.

 پرهام فر گفت: برای ۳۴۰ هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری، بر اساس اسناد حمل جاده‌ای، تخصیص سوخت صورت می‌گیرد و بیش از ۲۹۰ هزار دستگاه مصرف کننده گازوئیل درون شهری نیز، شناسایی شده که برای آن‌ها هم مکانیزم خاصی را در آینده پیش‌بینی و اجرا خواهیم کرد. همچنین سهمیه سوخت ۳۳ هزار وسیله نقلیه مصرف کننده نفتِ گاز (گازوئیل) که غیرفعال بودند، نیز قطع شده است.

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفته است: سهمیه نفتِ گاز ناوگان حمل و نقل، چه باری و چه مسافری، بر مبنای پیمایش تخصیص داده می‌شود؛ یعنی هر میزان که یک خودروی دیزلی عملکرد داشته باشد، سهمیه سوخت می‌گیرد.

آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال، میانگین مصرف نفتِ گاز (گازوئیل) در همه بخش‌ها، چه حمل و نقل و چه غیر از آن، ۷۶ میلیون لیتر بوده که حدود ۵۲ میلیون لیتر آن به حمل و نقل مرتبط می‌شود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=3315

دیدگاه شما

آخرین اخبار