توقف تولید فولکس برقی در سایت شیشه‌ای
کد خبر: ۳۳۱۷۰ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

طبق گزارش‌ها، گروه فولکس واگن قصد دارد تولید خودروهای الکتریکی ID.۳ را در کارخانه خود در درسدن آلمان متوقف کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ تصمیم برای پایان دادن به تولید فولکس واگن ID.۳ در درسدن بخشی از تلاش‌ کاهش هزینه‌ها از سوی مدیرعامل این شرکت – اولیور بلوم – است.

  فولکس البته زمان پایان تولید این خودرو را اعلام نکرد. این کارخانه که در سال ۲۰۰۲ به عنوان کارخانه ساخت خودروهای سدان فولکس واگن فایتون گران‌‌قیمت افتتاح شد، ساخت خودروهای برقی را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. این تاسیسات ساخت e-Golf را در اواخر سال ۲۰۲۰ متوقف و تولید مدل جایگزین آن یعنی ID.3 را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد. کارخانه درسدن در سال ۲۰۲۲، تعداد ۶‌هزار و ۵۰۰ دستگاه هاچ‌بک الکتریکی ID.3 ساخت. این سایت در مقایسه با سایر کارخانه‌های برقی فولکس واگن بسیار کوچک است.

کارخانه نام خود را مدیون این واقعیت است که دارای دیوارهای شیشه‌ای است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا مرحله نهایی مونتاژ خودرو را تماشا کنند. گفته می‌شود این مرکز در برخی ظرفیت‌ها به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به ۳۰۰ کارگر تمام‌وقت آن وظایف دیگری از جمله در زمینه تولید و آزمایش نوآورانه محول خواهد شد. تولید ID.3 در کارخانه زیکائو که سایت اصلی فولکس واگن در آلمان برای خط ID خودروهای برقی خود است، ادامه خواهد یافت.

انجمن خودروسازان اروپا اخیرا اعلام کرد که فولکس واگن، بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در اروپا، در ماه اوت ۲/ ۲۱درصد افزایش فروش داشته است و استلانتیس و رنو به ترتیب شاهد افزایش فروش ۴/ ۶ و ۳/ ۲۲درصدی بودند.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33170

دیدگاه شما

آخرین اخبار