سهم قابل توجه روسیه از صادرات خودروی دست دوم ژاپن
کد خبر: ۳۳۶۰۳ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

طبق آمار، سهم روسیه از میزان صادرات خودرو‌های دست دوم ژاپن به حدود دو برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛پس از خروج خودروسازان جهانی از روسیه از جمله تویوتا، تقاضای روسیه برای خرید خودرو‌های دست دوم از ژاپن افزایش پیدا کرد. تا اینکه سال گذشته، روسیه سهم زیادی از خرید صادرات خودرو‌های دست دوم ژاپن را با قیمت متوسط تقریباً ۸۲۰۰ دلار به خود اختصاص داد که این بیش از دو برابر قیمت در سال ۲۰۲۰ بود؛ زمانی که روسیه حدود ۱۵ درصد از صادرات خودرو‌های دست دوم ژاپن را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس آمار آژانس تحلیلی روسی Autostat، بیش از نیمی از ۳۰۳ هزار خودروی فرسوده وارد شده توسط روسیه در هشت ماهه اول سال از ژاپن بوده است. همچنین مقایسه داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۶۰۶ هزار خودروی جدید از برند‌های عمدتاً روسی و چینی در مدت مشابه به فروش رسیده است.

ژاپن که در ماه آوریل سال گذشته صادرات خودرو‌های لوکس به روسیه را ممنوع کرده بود؛ در ماه ژوئن صادرات کامیون‌های سنگین را ممنوع کرد، اما بر اساس تحریم‌های جدید، دلالان همچنان مجاز به صادرات خودرو‌های کوچکتر مانند تویوتا یاریس یا هوندا فیت به روسیه هستند. داده‌های تجاری نشان می‌دهد که پیش از اعمال تحریم توسط ژاپن، تجارت خودرو‌های دست دوم بین این کشور و روسیه در مسیر ۱.۹ میلیارد دلاری برای کل سال ۲۰۲۳ قرار گرفته بود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33603

دیدگاه شما

آخرین اخبار