واردات خودرو با ارز خشکبار در حال بررسی است
کد خبر: ۳۳۷۱۱ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

قائم مقام وزیر جهاد گفت: واردات خودرو در ازای بازگشت ارز خشکبار در حال پیگیری و بررسی است که امیدواریم بانک مرکزی هرچه سریع تر به نتیجه برسد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علیرضا پیمان پاک گفت: بنابردستور معاون اول رئیس جمهور به منظور رفع مشکل بازگشت ارز خشکبار جلساتی بین وزارت جهاد با بانک مرکزی و وزارت صمت مطرح شد که یکی از گزینه های بازگشت ارز خشکبار در ازای واردات خودرو در حال پیگیری است.

به گفته او، برای تسهیل بازگشت ارز چند بسته دیگر دیده شده است که بانک مرکزی آن را ابلاغ می کند تا واردات کالا در ازای صادرات غیر برای خشکبار و گروه های مختلف باز شود.

پیمان پاک ادامه داد: براساس جمع بندی جلسات مختلف برنامه آن است که واردات در ازای صادرات غیرمورد تایید بانک مرکزی است و امیدواریم هرچه سریع تر دراین باره تصمیم گیری شود.

قائم مقام وزیر جهاد گفت: با توجه به دغدغه به جای کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت در خصوص حل چالش‌های پیش روی صادرات خشکبار که ارتباط مستقیمی با معیشت کشاورزان و نیز حفظ جایگاه ایران در بازارهای جهانی پسته و خشکبار دارد، تسهیل روش‌های مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات این حوزه توسط بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی در حال بررسی بوده و در قالب مصوبات لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33711

دیدگاه شما

آخرین اخبار