غرب تهران در زمینه حمل و نقل عمومی فقیر است
کد خبر: ۳۳۹۲۷ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: غرب پایتخت در زمینه حمل و نقل عمومی فقیر است و احداث خط ۱۰ مترو می‌تواند غرب و شمال شهر را پوشش دهد.

به گزارش ماشین نیوز ؛جعفر تشکری هاشمی روز یکشنبه در پایان جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی تهران و تأثیرگذاری مثبت آن در حل مشکل ترافیک پایتخت اظهار کرد: مابقی بزرگراه تا بهمن ماه افتتاح و به زودی تا شمال ادامه پیدا می‌کند.

به گفته وی، بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی متصل و یک کریدور شمالی جنوبی در غرب تهران خواهیم داشت.

وی افزود: با این افتتاح شهروندان از جاده ساوه یا بزرگراه آزادگان به شمال غرب تهران حرکت می‌کنند تا فشار بار ترافیکی را کم و تأثیر خوب و قابل توجهی بر روند ترافیک غرب تهران داشته باشد.

تشکری هاشمی اضافه کرد: طبیعتاً سیاست‌ها به سمت خودرومحور بودن نیست و این یک پروژه قدیمی بوده که باید اجرا می‌شد؛ به موازات کار ساخت مترو و همچنین خرید واگن و اتوبوس در حال انجام است نباید تصور شود که کاری در توسعه معابر انجام می شود، سایر اولویت‌ها را فراموش کرده‌ایم.

وی خبر داد که به زودی عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو آغاز می‌شود و تفاهم‌نامه‌های خوبی برای دیگر خطوط در حال انجام است؛ امیدوارم با مجموع این اقدامات حمل و نقل عمومی به شکل قابل قبولی تقویت و تکمیل شبکه بزرگراهی کشور به سرانجام برسد.

تشکری هاشمی در خصوص تونل شهید متوسلیان گفت: این پروژه‌ در سال‌های گذشته نیز مطرح شده ولی مطالعات ترافیکی آن باید کامل و اثرسنجی این کار توسط متخصصان تهیه و در شورا مورد بحث قرار گرفته و به تصویب برسد؛ مطالعه، تفاهم‌نامه و ارزیابی‌ها ذاتا ایرادی ندارد ولی باید نتیجه مطالعات به شورا ارائه شود، نباید شهروندان برای استفاده بیشتر از خودروهای شخصی تشویق کرد.

وی یادآور شد: به زودی با خبرگان ترافیک در خصوص چند موضوع از جمله توسعه برخی معابر شهری مثل بزرگراه شهید متوسلیان و تونلی که حد فاصل میدان سپاه تا آزادگان ساخته خواهد شد و موارد مشابه، نشستی را برگزار می‌کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه اعتقادی به برگزاری مراسم ندارم هر چند اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم لازم است، گفت: در دوره گذشته برای اجرای شفتی که قرار است دستگاه تی بی ام از آنجا وارد عمق زمین شود، مراسم رونمایی برگزار و در این دوره نیز مراسم عملیات نصب مورد توجه قرار گرفت ولی آنچه مهم است اینکه بر اساس مطالعات قطعی و مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور و شورای اسلامی شهر تهران یک سری عوارض زیر زمین داریم و جزییات کار مشخص شود تا بعد از آن عملیات ساخت را دنبال کنیم.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33927

دیدگاه شما

آخرین اخبار