۱۰ سال به تهران اتوبوس ندادند
کد خبر: ۳۴۸۴۳ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه مردم در شرایط نامساعد جوی بارش باران و برف در صف اتوبوس باشند، قابل قبول نیست ولی ۱۰ سالی می‌شود که به تهران اتوبوس نداده‌اند.

به گزارش ماشین نیوز ؛مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور اظهار کرد: اول آبان سالگرد سید مصطفی خمینی در نجف اشرف در سال ۱۳۵۶ را گرامی می‌داریم همچنین این روز به عنوان روز آمار و برنامه‌ریزی نامگذاری شده که به فعالان این حوزه تبریک و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم قرار بود ۲ هزار واگن خریداری شود که یک هزار و ۵۰ واگن آن برای تهران در نظر گرفته شده بود که برای خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای شهر تهران از کشور چین قرارداد بسته شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه به خاطر عدم پرداخت ۱۵ درصد اولیه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران این کار انجام نشد، اضافه کرد: در این دوره عزم شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری برای این کار جزم شد؛ پرداخت یک میلیارد دلار آن هم در شرایط کنونی با جلسات متعدد با وزارتخانه‌های مختلف این تلاش‌ها بعد از مدت‌ها دو ماه قبل به بار نشسته و مبلغ پیش پرداخت به بانک عامل پرداخت شد.

چمران با اشاره به اینکه قرارداد منعقد و روز جمعه عملیات رسمی ساخت واگن‌ها با حضور شهردار تهران و هیات همراه در کشور چین آغاز شده است، افزود: تبریک واقعی به مردم وقتی خواهد بود که امکان استفاده از این واگن‌ها را داشته باشند و بخشی از مشکلات ترافیکی حل شود.

وی با تقدیر از حمایت‌های همه‌جانبه دولت در این بخش ادامه اد: با توافق طرفین ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۹۱ واگن افزایش یافت و امیدوارم که به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد که سهم شهر تهران تامین شود.

چمران یادآور شد: اینکه مردم در شرایط مختلف باران، برف و باران مردم در صف اتوبوس باشند، قابل قبول نیست ولی ۱۰ سالی می‌شود که به تهران اتوبوس ندادند و در سال‌های اول این موضوع قابل لمس نبود ولی به تدریج برای شهروندان آزاردهنده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر که صحبت‌هایی شده تا تکنولوژی ساخت بوژی به شرکت واگن‌سازی تهران منتقل شود، تاکید کرد: پایان زمان نام‌نویسی شورایاران که امروز بود را تا چهار روز دیگر تمدید می‌کنیم؛ به شورایاران نیز اطلاع‌رسانی بیشتر برای نام‌نویسی انجام شود تا پنج نفر ناظر بر فعالیت شورایاران انتخاب شود.

چمران یادآور شد: مردم همه کشورها از استرالیا، آمریکا و اروپا تا کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم غزه در تجمعات مختلف شرکت کردند؛ برخی‌ها نیز بدون سلاح به مرزهای فلسطین مراجعه کردند چون جنایت بزرگ انسان‌کشی را بر نمی‌تابند.

وی اظهار کرد: اسرائیل نمونه بارز بربریت و از آنها بدتر نیز انگلیس، آمریکا و آن پیرمرد حواس‌پرتی است که از از صهیونیست آدم‌کش حمایت کنند.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=34843

دیدگاه شما

آخرین اخبار