کشف شبکه بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس‌
کد خبر: ۳۴۹۱۹ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف یک شبکه بزرگ قاچاق سوخت در پوشش تعویض روغنی و مرکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس خبرداد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مجتبی قهرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تور نظارتی عدالت اجتماعی قوه قضائیه بر مبنا نظارت خبرنگاران بر اقدامات دستگاه قضایی و ارزیابی اقدامات در دوره نوین تحول قضایی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در حوزه قاچاق سوخت صرفا کار سنتی نکردیم علاوه بر مبارزه در میدان، کار پیشگیری و نرم افزاری هم صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: بر همین مبنا با استفاده از دوربین‌های نصب شده در جایگاه‌ها، یک کامیون متخلف که در یک روز ۱۷ بار سوختگیری کرده بود شناسایی و توقیف شد، حجم سود روزانه این کامیون از محل قاچاق سوخت ۹۹ میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف یک شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در بندرعباس تصریح کرد: در شهر بندرعباس با مجموعه کارهای نظارتی صورت گرفته موفق به شناسایی یک باند سازمان یافته قاچاق سوخت شدیم.

قهرمانی گفت: قاچاقچیان سوخت در پوشش یک مغازه تعویض روغنی و مرکز معاینه فنی در حاشیه بندرعباس اقدام به دریافت و انباشت سوخت خودروهای سنگین می‌کردند و سپس از طریق وانت‌های سوخت بر این سوخت را به شهرستان میناب منتقل می‌کردند.

وی ادامه داد: در این خصوص با کار فشرده انجام شده و رصد دوربین‌ها ۵۵۹۰ دستگاه خودرو که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشته‌اند شناسایی شدند، این تعداد خودرو شامل ۱۰۰۳ دستگاه تانکر، ۲۸۶۹ دستگاه تریلر و ۱۶۷۶ خودروی سواری می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اینکه یک خبر بد و شوک آور برای تمام قاچاقچیان سوخت داریم گفت: کارهای قضایی انجام شده و از فردا هزار دستگاه سوخت دخیل در امر قاچاق در این پرونده توقیف خواهند شد و جریمه‌های سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸ نفر از سرشبکه‌ها و مهره‌های اصلی این باند دستگیر شده‌اند که نیمی از آنها از اتباع بیگانه (افغانستانی) هستند، پولشویی کلانی در این خصوص صورت گرفته و به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده هستیم.

قهرمانی با تاکید بر اینکه در این پرونده میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق کشف شده گفت: حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده در هر ساعت ۱۸ خودرو اقدام به تخلیه سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق می‌شده است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=34919

دیدگاه شما

آخرین اخبار