عمر مفید آسفالت در کشور به ۵ تا ۷ سال رسید
کد خبر: ۳۵۴۷۷ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل آزمایشگاه مکانیک خاک گفت: عمر مفید قیر در ایران ۵ تا ۷ سال است در حالی که در کشور‌های خارجی ۷ تا ۱۰ سال است.

به گزارش ماشین نیوز ؛مجید کیانپور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پانزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت: رعایت قوانین و ضوابطی که در کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان استاندارد تدوین می‌شود در صورتیکه رعایت شود می‌تواند تا ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه‌های کشور را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: هم اینک ارتباط مناسبی بین صنعت قیر و آسفالت و محققان برقرار شده است. همچنین تلاشی که برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته است راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود است.

کیانپور گفت: در کشور حدود ۶ میلیون تن قیر تولید می‌شود که ۴ میلیون تن صادر می‌شود و ۲ میلیون تن برای مصارف داخلی است. با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد. با توجه به اینکه بخشی از قیرها وارداتی هستند ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شده و در انجام پروژه‌ها استفاده شوند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هم اینک عمر مفید آسفالت در کشور بین ۵ تا ۷ سال است که استاندارد دنیا ۷ تا ۱۰ سال است و باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم.

وی همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل را مناسب عنوان کرد و بر ضرورت بهره‌مندی از روش‌هایی نوین در زمینه نگهداری راه‌ها تاکید کرد.

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=35477

دیدگاه شما

آخرین اخبار